Yazar "Tokmak, İsmail" için listeleme
-
Covid-19 salgınının yiyecek içecek işletmeleri üzerine etkisi: Ankara'da bulunan yiyecek içecek işletmeleri üzerine nitel bir araştırma
Duru Öğün, Şule (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)11 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü (DSO) tarafından küresel salgın (pandemi) olarak tanımlanan Covid-19 salgınının hem kapsamı hem de sonuçları, diğer endüstriler yanında yiyecek içecek endüstrisini de olumsuz ... -
Covid-19’un sağlık çalışanlarının beslenme alışkanlıklarına ve yaşam tarzı değişimlerine etkisinin değerlendirilmesi
Kabasakal, Ömer (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışma COVID-19’un sağlık çalışanlarının beslenme alışkanlıklarına ve yaşam tarzı değişimlerine etkisinin değerlendirilmesi amacıyla Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hafsa Sultan Hastanesin ’de çalışan, yaşları 20-56 ... -
Gastronomide kültür ve kimlik yansıması: Süryani mutfak kültürü ve yemekleri
Tanrıvermiş Çınar, Hande (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Türkiye gibi kozmopolit bir yapıya sahip olan ülkelerdeki kültürel zenginlik, onların mutfak kültürleri ve yemeklerinde de kendini göstermektedir. Bu araştırma, kaybolmaya yüz tutmuş Süryanilerin özgün mutfak kültürü ve ... -
Kastamonu yerel restoran menülerinde bulunmayan yöresel yemeklerin tespiti ve alternatif menü önerileri
Baki, Simge (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Mutfak kültürü bölgelerin tarihî, coğrafi ve kültürel özellikleri temelinde oluşmaktadır. Yöresel mutfaklar ise bu bölgelerin tarım uygulamaları ve ürünleri, iklim koşulları, pişirme yöntemleri, mutfakta kullanılan ... -
National Preferred Interpersonal Distance Curbs the Spread of COVID-19: A Cross-Country Analysis
Gökmen, Yunus; Turen, Ufuk; Erdem, Haluk; Tokmak, İsmail (2021)Objectives: National interpersonal distance preference is considered a cultural characteristic. Interpersonal distance is critical for the spread dynamics of coronavirus disease 2019 (COVID-19). COVID-19's spread trend ... -
Örgütsel Bağlılığın Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi Örgütsel Adaletin Aracılık Rolü: Makina İmalat İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma
Güçel, Cem; Turgut, Hakan; Tokmak, İsmail; Öktem, Şükran (Bildiri Kitabı ,1 ,1 ,422-425, 2012)Bu çalışmada çalışanların, örgütsel bağlılığının (ÖB) örgütsel vatandaşlık davranışına (ÖVD) etkisi ve bu etkide algılanan örgütsel adaletin (ÖA) aracılık rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Ankara OSTİM Sanayi Sitesinde ... -
Restoran işletmelerinde dijitalleşme kavramı: Ankara‟da deniz ürünleri restoranlarına yönelik bir araştırma
Durum, Senem (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Endüstri 4.0 dönemiyle birlikte teknoloji ve dijitalleşme sadece sektörler için değil aynı zamanda bireyler için de büyük önem kazanmıştır. Dijitalleşmenin hayatın her alanına yerleşmesi ise hizmet sektörünün dijitalleşmesini ... -
Restoran müşterilerinin kalite algısı ile müşteri sadakati arasındaki ilişkide müşterilerin duygu durumu ve müşteri memnuniyetinin düzenleyici aracı etkisi: Ankara’da lüks sınıf restoran müşterilerine yönelik bir araştırma
Aydoğdu, Nihan Deniz (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin sayıları günümüzde hızla artmaktadır. Bunun sonucu olarak da işletmelerin kalite ve çeşitlilik açısından birbirleriyle rekabeti yoğunlaşmıştır. Müşteriler dışarıda ... -
Şehirlerin gastronomik markalaşması ölçeğinin geliştirilmesi
Güleç, Hakan (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Gastronomi turizmi, yerel mutfak zenginlikleri ve markalaşma birbirlerini destekleyen ve besleyen, sürdürülebilirlik için önemli kavramlardır. Gastronomik zenginlikler, şehirlerin diğer yerlerden farklılaşmasını sağlar, ... -
Türkiye ve İspanya’nın tanıtımında kullanılan turistik tanıtım filmlerinde gastronomik öğelerin kullanımı ve karşılaştırmalı analizi
Tuğan, Uğur Sinan (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Görsel kültür tarafından şekillendirilen günümüz dünyasında, turizm tanıtımında görsel ve işitsel unsurlardan sıklıkla faydalananılmaktadır. Gerek ülke tanıtımında gerekse ülkelerin turizm tanıtımında bu anlamda tanıtım ...