Show simple item record

dc.contributor.advisorSevgi, Ali
dc.contributor.authorGüngör, Petek
dc.date.accessioned2015-02-17T08:38:44Z
dc.date.available2015-02-17T08:38:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/1526
dc.description.abstractÜlkemizde sanat kurumları ve sanat etkinlikleri dikkate alındığında “müzik eleştirmenliği” konusundaki çalışmaların ve yayınların sayıca azlığından yola çıkılarak yapılan bu çalışmada; eleştirinin tanımları, müzikte eleştirinin işlevi ve tarihsel süreci, Cumhuriyet Dönemi itibariyle müzik eleştirmenleri ve yayınları, ülkemizde müzik eleştirmenliğinin durumu ve eleştiri yaklaşımlarına yer verilmiştir. Araştırmada, literatür taramasının yanı sıra; “müzik eleştirmenliği” başlığında müzik yazarlarına, bestecilere, şeflere ve icracılara görüşme yöntemi uygulanarak bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye’de müzik eğitimi veren kurumlarda yer almayan müzik eleştirmenliği alanının “mesleki alan” haline dönüştürülmesiyle sanat dünyasına olumlu katkılar sağlanabileceği, müzik eleştirmenlerinin ancak objektif, bilgi tabanlı ve tecrübeye dayanan eleştiri üslubu ile sanatçı, sanatsever ve müzik sanatı üzerinde yapıcı, yönlendirici, geliştirici etkiler bırakabileceği tespit edilmiştir.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEleştiritr
dc.subjectMüzik Eleştirmenliğitr
dc.subjectEleştirmentr
dc.subjectİcratr
dc.titleTürkiye'de müzik eleştirmenliğitr
dc.typemasterThesistr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record