Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Başarısına Ortaklık Kalitesinin Etkisi
Özet
Otel işletmelerinde bir çok hizmetler için dış kaynak kullanımı olmakla birlikte, bu çalışmada sadece insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımında, müşteri şirket (hizmetleri satın alan veya kiralayan işletmeler) ile tedarikçi şirket (dış kaynak kullanımı hizmeti veren şirketler) arasında kurulan kaliteli ortaklığın dış kaynak kullanımının başarısına olan etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, dış kaynak kullanımı başarısının önemli bir faktörü olarak değerlendirilen ortaklık kalitesi üzerine kurgulanmıştır. Çalışmada Lee ve Kim [1] tarafından oluşturulan ve Türkiye?ye uyarlanan bir anket formu kullanılmış ve Türkiye?deki 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki insan kaynakları fonksiyonlarında dış kaynak kullanımının başarısına ortaklık kalitesinin etkisini ölçülmüştür. Otel işletmelerinde ortaklık kalitesi insan kaynakları fonksiyonlarının dış kaynak kullanımı başarısında anahtar faktörlerden birisidir. Yapılan analizler sonucu ulaşılan sonuçlara göre, otel işletmelerinde ortaklık kalitesi ile dış kaynak kullanım başarısı arasında pozitif yönde, iyi düzeyde anlamlı ilişki söz konusudur (p<0,01) . Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımında ortaklık kalitesi arttıkça, dış kaynak kullanımının başarısının da artığı gözlemlenmiştir. Otel işletmelerinde bir çok konuda başarılı dış kaynak kullanımın artması özellikle teknik hizmetlerde çalışan tekniker ve teknisyen gibi ara elamanların talebinde artış yaratacağı değerlendirilmektedir.