Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Erdinç
dc.contributor.authorTuncer, Melisa Melek
dc.date.accessioned2015-02-19T14:02:29Z
dc.date.available2015-02-19T14:02:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/1948
dc.description.abstractUçuş sırasında yükseliş ve alçalışta dış basınç ile orta kulak basıncı östaki borusu tarafından dengelenir. Östaki borusunun fonksiyon bozukluğunda özellikle inişte bu basınç dengelenemez ve barotravma gerçekleşebilir. Uçucularda en sık görülen kulak rahatsızlıklarından biri de barotravmadır. Bunun sonucunda kulakta ciddi ağrı, işitme kayıpları ve baş dönmesi, genellikle kulak zarı arkasında sıvı toplanması gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Literatürde, klasik timpanometri performansının orta kulak akustik özelliklerini değerlendirmede yeterli olup olmadığı tartışılmaktadır. Geleneksel timpanometriler de sıklıkla 226 Hz prob ton kullanılmaktadır. Çoklu frekans timpanometri ise, 226 Hz- 2000 Hz arasında değişik prob tonlar ile elde edilen timpanogramların analizini sağlayarak, orta kulak direnç ve geçirgenliğini geniş bir frekans yelpazesinde değerlendirebilen avantajlı bir test yöntemidir. Çoklu frekans timpanometrenin sunduğu önemli parametrelerden biri de rezonant frekanstır (RF). Belli patolojilerin varlığında RF değeri normal ve sağlıklı kulaklara kıyasla daha alçak ya da yüksek değerler almaktadır. Avantajlı bir test olmasına rağmen çoklu frekans timpanometrinin ülkemizde de tüm dünyada olduğu gibi klinik uygulamada yaygınlaşmamış olması birçok araştırmacı tarafından da belirtilen bir gerçektir. Bu nedenle çalışmanın amacı, uçucuların orta kulak rezonans özelliklerinin, uçmaya bağlı değişim gösterip göstermediğini çoklu frekans timpanometriyle ortaya koymaktır. Bu amaçla, Başkent Üniversitesi Kulak-Burun-Boğaz Anabilim Dalı ve Odyoloji ve Konuşma Ses Bozuklukları Ünitesi’nde Sivil Havacılık Kanunu gereği yapılan muayenelerden geçen 140 uçucu ve uçucu adayı çalışmaya dahil edilmiştir. KBB uzmanı tarafından otoskopik muayenesi yapılan bireylere saf ses odyometresi uygulanarak işitme eşikleri tespit edilip, immitansmetrik ölçümleri yapılmıştır. Tüm katılımcıların, her iki kulaklarından (140 kulak) alınan RF değerleri değerlendirmeye vi alınmıştır. Yapılan ölçümlerde sol kulak için uçucu adaylarının RF ortalaması 862,50 Hz, 200-3000 saat uçuş yapan uçucuların RF ortalaması 605,88 Hz ve 3000-10000 saat uçuş yapan uçucuların RF ortalaması ise 547,78 Hz olarak bulunmuştur. Sağ kulak ortalamaları ise uçucu adayları için 882,95 Hz, 200-3000 saat uçuş yapan uçucular için 609,22 Hz ve 3000-10000 saat uçuş yapan uçucular için 606,67 Hz olarak bulunmuştur. Bu verilerle uçuşa bağlı orta kulakta gerçekleşen değişimleri daha açık şekilde ortaya koymak ve ileride yapılacak daha kapsamlı çalışmalara da bir alt yapı sağlaması umut edilmektedir. During the ascent and descent of the airplane, middle ear pressure and the external pressure is balanced by the eustachian tube. When the eustachian tube functions blocked during the descent, the middle ear pressure can not be stabilized and barotrauma can be occur. One of the most common ear disease in aviators is barotrauma. As a result of barotrauma, ear pain, dizziness, hearing loss, serouse otitis media symptoms can occur. In the literature, the performance of conventional tympanometry on the characteristics of middle ear is still discussing. On the conventional tympanometry 226Hz prop tone is used often. Multifrequency tympanometry is an advantageous test method which can assess the resistance and permeability of the middle ear in a wide frequency internal by providing the analysis of the tympanograms which are obtained with different probe tones between 226 Hz and 2000 Hz. One of the important parameters of Multifrequency tympanometry is the resonant frequency. Under the presence of some specific pathologies; resonant frequency value is normal and gets lower or higher values when compared to the healthy ears. Although it is an advantageous test, it is a fact known by several investigators that Multifrequency tympanometry has not become widespread in clinical applications in our country as the world. Because of this the purpose of our study is showing the changes of multifrequency tympanometry depending on flight. For this reason, 140 pilot and student pilot measured who are between the ages 20-55 have a normal autoscopic examination at the Otorhinolaryngology Department and Audiology and Speech Disorders Unit of Baskent University. RF values taken from both ears of all the participants. The average of the student pilots RF right ears was found 882,95Hz, and their left average was found 862,50 Hz. The average of the who flight 200-3000 hour pilots RF right ears was found 609,22Hz, and their left average was found 605,88 Hz. The average of the who flight 3000-10000 hour pilots RF right ears was found 606,67Hz, and their left average was found 547,78 Hz. With this data, viii the change in the middle ear due to flights can reveal clearly. Also we hope that the resonance frequency value which is one of the important parameters of Multifrequency tympanometry will be an infrastructure for the studies which will investigate the effects of this value on the diagnosis of the pathologies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇoklu frekans timpanometrien_US
dc.subjectBarotravmaen_US
dc.subjectAerotitis mediaen_US
dc.subjectTimpanometrien_US
dc.subjectÖstaki borusuen_US
dc.titleÇoklu frekans timpanometri ölçümlerinin uçucularda ve uçucu adaylarında karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of Multifrequency Tympanometry Measurements in Pilots and Student Pilotsen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster