dc.description.abstract | Son yılların en gözde konularından biri olan kurumsal sosyal sorumluluk, örgütlerle
paydasların beklenti ve çıkarlarının, dengeli bir biçimde karsılanmasını öngörmektedir. Bu
konuyla ilgili literatürde pek çok çalısma yapılmıstır. Ancak kurumsal sosyal sorumluluk
ile ilgili yapılan çalısmalara bakıldıgında, kurumsal sosyal sorumlulugun sirketler ve belirli
paydas grupları açısından ele alındıgı, sirketlerin çesitli birimlerinin bulundugu yerlesim
yerlerindeki yerel halkla olan iliskilerinin üzerinde çok durulmadıgı görülmektedir. Bu
eksiklikten hareket ederek; firma ve yerel halk bir arada ele alınmıs, halkın istekleri ve
bunun gerçeklestirilme durumu ile firmanın yaptıkları ve kendini gördügü konum
irdelenmeye çalısılmıstır.
Bu çalısmanın amacı; kurumsal sosyal sorumluluk kavramının, Manisa halkının ve
Vestel firmasının bakıs açılarından, algılanma biçimini ve derecesini göstermektir. Ayrıca,
Manisa halkının, Vestel ile ilgili düsünceleri, Vestel firmasının sosyal sorumluluk adına
yaptıkları, halkın buna tepkisi ve beklentileriyle ilgili, firmada önceden çalısan kisilerle ve
su anda çalısmaya devam eden personelle, görüsmeler yapılmıstır. Firmanın kendini yeterli
görüp görmedigini anlamak için de, firmayla görüsülmüstür. Yapılan görüsmelere, içerik
çözümlemesi yöntemi uygulanmıs, olusturulan kodlar tablolastırılmıstır.
Ulasılan bulgulara göre; Manisa halkının; kurumsal sosyal sorumluluk kavramının
farkında oldugu, firmanın sosyal sorumluluk adına yaptıklarını memnuniyetle karsıladıgı,
ancak yeterli görmedigi ortaya çıkmıstır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluga bakıs açısı,
firmayla bireyin birebir iliskisine göre sekillenmektedir. Görüsmelerden, Vestel firmasının,
sosyal sorumluluk adına yaptıgı çalısmalarda kendini yeterli gördügü anlasılmıstır. Paydas
taleplerini belirlemeden, sorumluluk adına yapılan çalısmaların çok tatmin edici olmadıgı,
paydaslarla saglıklı iletisim kurmadan bu konuda basarılı olunamayacagı sonucuna
varılmıstır.
Corporate social responsibility as the most remarkable subject of the recent years
envisions the organizations’ and shareholders’ expectations and benefits to be met in a
balanced way. Many works related to this subject has been done in literature. Yet, it is
understood from the works related to corporate social responsibility that, corporate social
responsibility is held in respect to the companies and known shareholders, but not with the
local inhabitants who live in the places where various branches of the companies take
place. Acting in terms of this shortcoming, company and local inhabitants are held
together, moreover the situation between the wishes of the inhabitants and the state of their
being come true and the acts of the company and the state which the company sees itself in
is analyzed.
Objective of this work is to present the perception form and degree of corporate
social responsibility concept from angle of Manisa inhabitants and Vestel Company. In
addition, interviews have been executed with individuals previously worked and presently
working personel in the company about the ideas of Manisa inhabitants about Vestel,
performances realized by Vestel in name of social responsibility, response and
expectations of inhabitants. In order to understand if the company evaluating itself as
sufficient or not, was interviewed with vice chairman of Vestel. The content analysis
approach is applied to the interviews, the codes formed are tabled.
According to the findings, it is concluded that Manisa inhabitants are aware of the
corporate social responsibility concept, welcomed to the performances of the company in
name of social responsibility but not found enough sufficient. Besides, the point of view to
the corporate social responsibility is shaped according to the direct relation between the
company and the person. From the interviews it is understood that Vestel Company sees
itself sufficient in the works on social responsibility. It is concluded that the works done in
behalf of responsibility without determining the needs of the shareholders is not very
satisfactory, it will be impossible to be successful on this subject without making a good
contact with the shareholders. | en_US |