Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydoğan, Zeynep Ferhan
dc.date.accessioned2015-02-27T08:11:49Z
dc.date.available2015-02-27T08:11:49Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2029
dc.description.abstractGünümüzdeki teknolojik ilerlemeler ve hizmet ekonomisinin giderek önem kazanması bilgi çalışanları olarak nitelendirilen büro elemanlarına olan gereksinimi artırmıştır. Nitelik ve iş alanları ne olursa olsun büro hizmetleri tüm organizasyonların vazgeçilmez bir parçasıdır. Organizasyonların verimliliği, üretkenliği ve devamlılığı büro hizmetlerinin etkin bir biçimde yürütülmesiyle mümkündür. Bu anlamda büro elemanlarının yönetsel ve örgütsel alanda eğitimli olmaları gerekmektedir. Gelişen teknolojiye, iletişim ve yönetim metotlarındaki gelişime ayak uyduran, iyi iletişim becerileriyle donatılmış, uyumlu takım çalışması yapabilen, problem çözme ve karar alma yeteneği olan ve sorumluluk taşıyabilen büro elemanlarının yetiştirilmesinde üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren meslek yüksekokullarının önemi yadsınamaz. Bu niteliklerin tümünün okuldaki teorik derslerde kazandırılması ise hemen hemen imkansızdır. Staj eğitiminin önemi burada ortaya çıkmaktadır. Ders programlarının önemli bir parçası olan staj faaliyetlerinin öğrencinin gerçek iş yaşamını tanıması, okulda öğrendiği teorik bilgileri gerçek yaşamda uygulaması, gerekli beceri ve deneyimleri kazanması, sonuç olarak geleceğe daha güvenli bakması açısından önemi büyüktür. Araştırmada, yukarıdaki bilgiler ışığında, meslek yüksekokullarının büro yönetimi ve sekreterlik programlarında kayıtlı olup yaz stajlarını tamamlamış öğrencilere anket uygulaması yapılarak staj faaliyetlerinin öneminin vurgulanması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak iletişim kurulan okullara anketler gönderilmiş, 514 anket değerlendirmeye uygun bulunmuştur. Elde edilen bulgular öğrencilerin %60 oranında okulda aldıkları teorik eğitimi gerçek iş yaşamında yeterli bulduklarını göstermektedir. Öğrencilerin %87,5?i stajdaki uygulamalar sırasında bu bilgilerini geliştirme fırsatı bulduklarını belirtmişlerdir. Stajın beceri kazandırmaya yönelik önemi ile ilgili sorulara verdikleri yanıtlarda öğrencilerin %62?sinin kişiler arası ilişkiler, iletişim, takım çalışması gibi bazı becerilerin okulda yeterince kazandırılamadığını, %65?sinin de bu becerileri staj eğitiminde geliştirdiklerini ifade ettikleri görülmüştür. Staj deneyiminden sonra öğrencilerin geleceğe bakış ve beklentilerini ölçmeyi hedefleyen sorulara verilen yanıtlar stajın bu bağlamdaki önemini vurgular niteliktedir. Öğrencilerin tamamına yakın kısmı okuldan işe yumuşak geçişte, gerçek iş yaşamını tanıma ve kendine güven duygusu geliştirmede stajın önemli olduğunu, mezuniyet sonrası iş yaşamındaki başarıya olumlu katkıda bulunacağını belirtmişlerdir. %70 oranındaki öğrenci dilimi ise başarılı bir staj döneminin ve bu dönemde kurulacak iş ilişkilerinin kendilerine iş olanağı sağlamak yönünde yardımcı olacağını düşünmektedirler. Advances in technology and increase in the share of services in total economic activity has resulted in a rise in the demand for office workers. Regardless of their line of work or size, office operations have become increasingly important for all organizations. Continuity of organizations, as well as their efficiency and productivity hinges upon a well functioning office staff. In this respect, it is evident that office workers should have training in managerial and organizational skills. Hence vocational training schools provide the required educational programs to train individuals who can adopt changing technology, advances in communications and managerial methods, and at the same time possess communications skills, problem solving and decision making abilities. These skills cannot be provided in the theoretical course work in bureau management programs alone. The theoretical curricula should be augmented with an appropriate internship that would enable the students to be familiar with the real work environment, apply what they learned in the related course work in a real setting and acquire the relevant experience to prepare them to become better office workers. The objective of this study is to evaluate the perceived role of practical training among students of bureau management programs who have completed their summer internships. To this end, a questionnaire is administered to a sample of bureau management students in different Universities, and 514 valid responses were received and evaluated. The results show that 60% of respondents consider that theoretical course work was adequate for the tasks they have performed in the real work environment; 87.5% indicate that they were able to improve their skills during the internship. In response to the questions on skills acquisition during internships, 62% stated that they did not have sufficient training in skills such as interpersonal relations, communications and team work in their course work, 65% declared they have acquired these skills during their summer internship. Response to questions on students? future perspectives demonstrate the role of internship in shaping their expectations. Almost all respondents indicate the positive contribution of internship in the adaptation process from school to work, improvement of self confidence, and their chances of success in professional life after school. 70% of those who responded expressed that a successful internship experience would improve their chances in finding better jobs through personal relations established during the internship period.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.subjectBüro Yönetimien_US
dc.subjectStajen_US
dc.subjectMesleki Eğitimen_US
dc.subjectOffice Managementen_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.subjectOccupational Trainingen_US
dc.titleBüro Yönetimi Önlisans Programlarında Staj Eğitiminin Önemien_US
dc.typearticleen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster