dc.description.abstract | Kalite kavramının gelişimi ve artan rekabet koşullarıyla, günümüz işletmeleri
ürettikleri ürünleri ya da sundukları hizmetleri müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini
karşılayacak şekilde tasarlamaları gerekmektedir.
1966 yılında ortaya çıkmış olan Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG), müşteri istek ve
ihtiyaçlarını, örgütün bütün fonksiyonel bileşenlerini ürün/hizmet karakteristiklerine
dönüştürülmesini sağlayan, fonksiyonlar arası takım çalışmasını gerektiren bir
planlama, geliştirme ve iletişim yöntemidir.
Çalışmada, KFG süreci ayrıntılı olarak anlatılmış ve kullanılan SERVQUAL ve
İçerik Analizi tanıtılmıştır. Uygulama bölümünde ise, KFG’nin bir üretim işletmesine
uygulaması yer almaktadır.
It is getting necessary for the companies who facing with the developments in
quality concept and developing competition conditions, have to product and design
goods or services by answering needs and expectations of their customers.
Quality Function Deployment (QFD) which is firstly found in 1966, is the method of
a planning, improving and communication which targets to transfer customer
wants and needs to characteristics of goods or services in the functional units of
the organization.
In this study, QFD is studied as a process in more details and introduced
SERVQUAL and Content Analysis which are related to process. Implementation
part includes an application of QFD in a production company. | en_US |