Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞumnu, Umut
dc.contributor.authorSeyhan, Ekin Can
dc.date.accessioned2015-03-16T12:49:46Z
dc.date.available2015-03-16T12:49:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2099
dc.description.abstractDünya tarihi boyunca politik, ekonomik ve kültürel yapılardaki değişimlerden bütün sanat dalları etkilenmiştir ve halen de etkilenmektedir. Her bir disiplin, kendi sınırları içinde temsil araçları üzerinden bu etkileri ifade ederler. Bu bağlamda çizgi roman, görsel ve yazınsal sanatların kesişimi olarak okunabilmektedir. Çizgi roman, resim sanatı kadar tek bir çerçeveyle sınırlandırılmamış ve sessiz değil; sinema kadar hareketli ve sesli değil; edebiyat kadar da metinsel değildir. Kare geçişleri okuyucu tarafından kurulur, sesler okuyucu tarafından üretilir. Dolayısıyla hikayenin oluşmasında okuyucunun etkisi daha aktif ve üreten ile daha fazla ilişkilidir. Çizgi roman tüm bu politik, ekonomik ve kültürel yapı üzerinden değişmekte ve kendi anlatım biçimi ile bu yapıyı eleştirmektedir. Çeşitli tasarım disiplinleriyle süper kahramanların temas ettikleri tasarım alanları üzerinden kurdukları ilişki, tezin amacını oluşturmaktadır. Bu ilişkilerde çizgi romanın en popüler alanı olan süper kahramanlar üzerinden yoğunlukla gidilecektir. Eleştirel bir okumayla süper kahraman tarihinin kökenine inilerek, süper kahraman olgusunun doğuşu olan Superman üzerinden tasarım disiplinleriyle olan ilişkisi incelenerek, tasarım ve mimarlık tarihi ile olan bağı araştırılacaktır. All arts affected by political, economic and cultural structures’ changes throughout the world history and stil are affected. Each discipline refers these effects through the representing tools within its boundaries. Therefore comics can be read as an intersection of visual and literary arts. Comics as not quite as pictorial art and it is not limited by only one perspective; it is not as loudly and movig as cinema and it is not as texual as literature. Frame transitions constructed by the readers, voices imagined by the readers. Accordingly a reader’s effect more active on the form of the history and more associated with the procreator. Comics has been changing over the political, economic and cultural structure and it has been criticizing all this structure with its own language. The relationship of various design disciplines and the design types which superheros’contact constitutes the object of this thesis. In these relationships superheros which are the most popular side of the comics will be discussed density. The origin of the superheros’ history will be retraced, the “SUPERMAN” which is the birth of superhero phenomenon will be used to examine the relation which includes design disciplines and its links will be researched which related to design and architecture history.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇizgi romanen_US
dc.subjectSupermanen_US
dc.subjectMimarlık ve tasarım tarihien_US
dc.subjectSuperman tarihien_US
dc.subjectÇizgi roman tarihien_US
dc.subjectSuperman ve tasarımen_US
dc.titleSuperman çizgi romanlarındaki tasarım unsurlarının 1938-2014 yıllarındaki değişimlerien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster