Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUğuzman, Tülay
dc.contributor.authorOskay Yurttaş, Gamze
dc.date.accessioned2015-08-20T08:05:16Z
dc.date.available2015-08-20T08:05:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2340
dc.description.abstractYapılan bu çalıĢma, toplumun her bireyinin yaĢamında önemli bir yer tutan internetin; çocukların hayatında da hem olumlu hem de olumsuz etkileri olacağı, ailelerin bu etkilere olan farkındalıkları ve denetimlerini tespit etmek amacıyla gerçekleĢtirilmiĢtir. Bu araĢtırma, Ankara’da bir kolej ile bir devlet okulunda uygulanmıĢ; ilköğretim 5.-6.-7.-8. sınıf öğrencilerinin interneti kullanım alıĢkanlıkları ile ailelerinin çocukların interneti kullanımı ve denetimlerine iliĢkin değerlendirmeleri konu etmiĢ olan bir alan araĢtırmasıdır. AraĢtırmada; Ankara ölçeğinde farklı sosyo ekonomik veli profiline sahip bir kolej bir devlet okulu olmak üzere iki okulda 5.- 6.-7.-8. sınıfta okuyan kız ve erkek öğrencilerin interneti kullanım alıĢkanlıkları, çocukların bilgi edinme davranıĢları arasında internetin yeri, çocukların interneti kullanım alanları, anne-babaların çocuklarına internet sağlama gerekçeleri ve internet kullanımı üzerine anne babaların değerlendirmelerini konu edinen anketler hazırlanmıĢ, 240 öğrenci ve 240 velisi olmak üzere toplam 480 kiĢiye anket uygulanmıĢtır. AraĢtırma sonucunda, çocukların internet kullanımlarına iliĢkin yapılan araĢtırma ile, sosyo ekonomik düzeylerin çocukların internetle tanıĢma yaĢlarına iliĢkin farklılıklar yarattığı; sosyo ekonomik düzeylerin internete bağlanma süreleri, bağlanma sıklıkları gibi kullanım alıĢkanlıkları açısından fark yaratmadığı; araĢtırmaya katılan her çocuğun interneti kullandığı; çocukların bilgi kaynakları arasında internetin ilk sırada yer aldığı; çocukların interneti en çok ödev ve dersleri için kullandığı; dersler haricinde oyun aramaları yaptığı; anne babaların çocuklarını en çok saat ve gün kısıtlamaları ile denetledikleri; internet filtre programlarının çok kullanılmadığı sonuçlarına ulaĢılmıĢtır. Sonuç olarak; internet ortamında gerek çocukların gerekse ailelerinin “EleĢtirel Medya Okuryazarlığı” ile güçlendirilmesinin önemi üzerinde durulmuĢtur. In this study, the internet holds an important place in the life of every member of society, both positive and negative effects on the lives of children that families and controls in order to determine the awareness of these effects realized. This investigation is applied in a college and a state school in Ankara; this is an areal investigation which interested in elementary education’s 5.,6.,7. and 8. class students’ customs of internet usage and their families’ considerations about the children’s’ internet usages and about this usage’s inspection. In this investigation; a lot of surveys are prepared in Ankara scale about customs of internet usages, place of internet usage in case of getting knowledge behaviours of children, internet usage areas of children, internet supplying reasons of parents and the considerations of parents on children’s internet usage, of the male and female students which pass through the primary school’s 5.,6.,7. and 8. classes of a college and a state school that have different socio-economic guardian profiles and these surveys are applied on 480 people which contain 240 students and 240 guardians. As a result, the research on children's use of the internet, internet dating age differences related to socio-economic levels of children’s, socio-economic levels of children’s does not make the difference in terms of usage patterns, such as the frequency of attachment duration of connecting to the internet, every child, which is participating in the study, is using internet, Internet received first place in the children’s knowledge resources, using the internet for most homework and lessons, except lessons they make game searches, with restrictions on hours and days that parents supervise their children the most; much use internet filter programs are obtained. As a result, both children and their families in the internet "Critical Media Literacy" and emphasized the importance of strengthening.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectÇocuk ve Anne-Babaen_US
dc.subjectİnternet Kullanımı ve Denetimien_US
dc.subjectMedya Okuryazarlığıen_US
dc.subjectEleĢtirel Medya Okuryazarlığıen_US
dc.titleİnternet kullanım alışkanlıkları açısından ilköğretim 5.-6.-7.-8.sınıf öğrencilerinin durumu - İnternet kullanımı ile ilgili ailelerin değerlendirmelerien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster