Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHoşgör, Şeref
dc.contributor.authorEmekliler, Nurten Aycan
dc.date.accessioned2017-09-07T05:44:50Z
dc.date.available2017-09-07T05:44:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2684
dc.description.abstractRisklerin gerçekleşmesi sonucu doğabilecek zararları gidermek için kullanılan, ekonomi için milli kaynakları koruyup, güçlendiren, sermaye birikiminin güvenli bir yol ile sağlanmasına aracılık eden ve bireyler için önemli bir tasarruf aracı olan sigorta sistemi, günlük hayatın her anında maruz kalabileceğimiz riskler düşünüldüğü zamanlarda hayatımızın ayrılmaz bir parçası olarak karşımıza çıkmaktadır. Türk sigortacılık sektörünün gelişmesinde önemli bir yeri olan Trafik Sigortasının serbest tarifeyle belirlenen primleri son zamanlarda sigortalılar için ödenebilir rakamlar olmaktan uzaklaşırken, sigorta şirketlerinin de teminat kapsamı dahilinde meydana gelen hasar tazminatlarını ödeme güçlerini zorlayan bir sigorta branşı haline gelmiştir. Özellikle 1 Haziran 2015 tarihinde yürürlüğe giren, trafik sigortası teminat kapsamındaki değişiklikler motorlu araç işletenlerin hak ve yükümlülüklerini arttırmıştır. Trafik sigortası insanların kaza sonucu 3. şahıslara vermiş oldukları maddi ve bedeni zararları temin etmekle beraber, öncesinde getirmiş olduğu prim ödeme zorunluluğu son zamanlarda insanların maddi olarak karşılık ayıramama probleminden kaynaklanan nedenler dolayısıyla trafikte sigortasız dolaşan araç sayısının beş milyona kadar çıkmasına sebep olmuştur. Bu çalışmada sigortacılık sektörü, Trafik Sigortası branşında mevzuat açısından incelenmiş, son on yıldaki gelişimi; hasar prim oranları baz alınarak karşılaştırılmıştır. Karşılaşılan problemler odaklı olarak ilerlenen sürecin sonunda da sektörün içinde aktif olarak faaliyet gösteren Emeklier Sigorta acentesinin özel bir sigorta şirketinden kesilmiş trafik poliçeleri verileri kullanılarak, sigorta şirketlerinin risk prim hesaplama yöntemlerinde acente kanallarının sahip olduğu riks faktörlerininde bir etken olarak gözönünde bulundurabilmesi gerekliliği üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda trafik sigortası denetim ve yaptırım sisteminde eksiklikler olduğu, bu durum devam ettiği sürece, trafik sigortası branşında, ekonominin önemli bir istihdam ve fon akışının sağlandığı sigorta sektöründen olumsuz yönde etkileneceği, sigorta şirketlerinin yüksek prim gelirlerine rağmen zarar etmeye devam edecekleri ve Türkiye‟de yaşamakta olan vatandaşların, günden güne artmakta olan policesiz dolaşan taşıt sayısının doğuracağı sigorta prim artışı gibi sonuçlara katlanmak zorunda olacakları bir ortamın doğacağı sonucuna varılmıştır. Insurance system, which is used to cover losses that may arise as a consequence of risks, which protects and strengthens the national resources for the economy, acts as an intermediary for secure capital accumulation and is an important saving tool for individuals, emerges as an integral part of our lives when we consider the risks to which we can be exposed at any moment in our everyday life. Third party motor liability (traffic) insurance which is obligatory, has significant part in the development of the Turkish insurance sector. In these days, Third party motor liability‟s premiums which is determined by free tariff system aren‟t affordable for the most of policyholders who are living in Turkey and it‟s claims settlement forces to solvency margin of insurance companies. Especially, changes of third party motor liability‟s coverage which has increased to insured‟s claims and liabilities after 01.06.2016. For these reasons, Five millions of people who are in Turkey has used to their motor vehicles without policy although it is obligatory. In this study, insurance sector has been examined in terms of legislation in the third party motor liability insurance branch and has been compared in terms of loss ratios its developments over the last ten years. At the end of the problem-focused process, Emeklier Agent‟s policies are had from a private insurance company have used and they are grouped according to risk factors. As a result of this findings, It is emphasized that risk factors of insurance agents are very important issue for insurance companies when risk premiums are calculated. On the other hand, Inspections and penalties of traffic insurance aren‟t enough for the holder of motor vehicles who are driving to car without policy and as long as this situation continues, it is estimated that both insurance sector which are very important part of the economy about employment and fund flow, insurance companies will be damaged and citizens in Turkey will have to endure to premium increases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSigortaen_US
dc.subjectMotorlu araçlara ilişkin zorunlu sigortalaren_US
dc.subjectKara yolları motorlu araçlar trafik sigortasıen_US
dc.subjectTrafik sigortasıen_US
dc.subjectHasar prim oranıen_US
dc.subjectRisken_US
dc.titleKarayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortasında hasar oranlarının hesaplanması ve hasar oranlarının tahmini emekliler sigorta örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster