Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSözen, Hulusi Cenk
dc.contributor.authorKuzutürk, Tonguç
dc.date.accessioned2017-10-11T08:41:51Z
dc.date.available2017-10-11T08:41:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2743
dc.description.abstractİnsanoğlu için en önemli unsurlardan biri olan güç günümüzde sosyal alanda yapılan birçok örgütsel çalışmaların da kaynağı olmuştur. Bu çalışmada da güç ile ilgili akademik yazında yapılmış tanımlar, örgütsel güç, güç temelleri ve kaynaklarına yer verilmiştir. Güç kavramı örgütsel düzeyde incelendiğinde bağımlılık ve güç kavramlarının tek başlarına düşünülemeyeceğinden ve örgüt içerisindeki birimlerin bağımlılıklarına değinilmiştir. Araştırmanın yapıldığı sektör olan hizmet sektöründeki beş yıldızlı bir konaklama işletmesinin bünyesinde bulunan birimler ve faaliyet alanları açıklanmıştır. Örgüt içerisindeki birimlerin yaşadıkları bağımlılık ilişkilerini sosyal sermayelerinin bir getirisi olan sosyal ağ ilişkileri ile yönetip yönetemediği sosyal ağ analizi yoluyla Ankara‟da varlığını sürdüren beş yıldızlı bir şehir otelinde birim müdürleri ve çalışanlardan oluşan yüz kırk beş kişilik bir ana kütleden veriler toplanmış ve analiz edilerek yorumlanmıştır. Power that is one of the most important factors of human life has become a source of many organizational studies made in the social field today. This study includes definitions in academic literature and analysis on organizational power, power bases, and resources. When the concept of power is examined at the organizational level, the concepts of dependency and power can not be considered alone, so the dependencies of the units within the organization are mentioned. The units and their areas of activity within the five-star accommodation operation in the service sector, which is the research area, are explained. In a five-star city hotel that continues it's presence in Ankara, whether dependency relations within the units in the organization can be managed or not by social network relations which are the product of social capital is analyzed and interpreted through the data from social networks which include data of a hundred and forty-five main body members consisting of unit managers and employees.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüçen_US
dc.subjectÖrgütsel güç ve güç kaynaklarıen_US
dc.subjectBağımlılıken_US
dc.subjectBeş yıldızlı konaklama işletmesien_US
dc.subjectSosyal sermayeen_US
dc.subjectSosyal ağ kuramıen_US
dc.titleBirimler arası bağımlılık ilişkilerinde sosyal ağ bağlantılarının rolü (bir şehir oteli örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster