Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGeçtürk Hızal, Gilman Senem
dc.contributor.authorUsta, Ayşe
dc.date.accessioned2017-10-12T09:04:56Z
dc.date.available2017-10-12T09:04:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2751
dc.description.abstractBir ürün ya da hizmetin farklı uzmanlık ve donanıma sahip görevliler aracılığıyla etkin ve verimli biçimde tanıtılması amacıyla kurulan reklam ajansları, yaratıcı endüstriler içerisinde yer alan reklam endüstrisi alanında katma değer ve nitelikli istihdam yaratma potansiyeli ile belirgin şekilde öne çıktığı için, reklam ajanslarında çalışacak elemanların işe alınma süreci oldukça önemlidir. Doğası gereği farklı görev pozisyonlarını içeren reklam ajanslarında, farklı gerekliliklerle tanımlanmış görevlere uygun elemanların seçilmesinde, rol ve görev açısından özellikle nelere dikkat edildiği, halen cevaplanmamış bir soru olarak varlığını korumaktadır. Bu kapsamda, gerçekleştirilen bu tez çalışması ile reklam endüstrisi içerisinde faaliyette bulunan ülkemizdeki reklam ajanslarının eleman arayışlarına yönelik ilanları içerik çözümlemesi yöntemiyle incelenmiş, bu ilanlarda özellikle hangi görevlerin arandığı, görevler itibariyle ne gibi kriterlerin öne çıkarıldığı, nasıl bir eleman profilinin arzulandığı gibi sorular değerlendirilmiştir. Since the advertising agencies established for the effective and efficient promotion of a product or service with the help of different specialist and navy staff have come to the fore with the potential to create added value and qualified employment in the advertising industry within the creative industries, the recruitment process for those who work in advertising agencies is very important.As a matter of fact, in advertising agencies which include different task positions, the selection of the appropriate members according to the tasks defined with different requirements and the particular attention paid to the roles and tasks still preserves its existence as an unanswered a question. In this context, job announcements of the advertising agencies of our country operating in the advertising industry are examined by means of content analysis in this study, and these announcements have been assessed by considering the following questions particularly: What tasks are the agencies sought? What criteria are emphasized in terms of duties, and what kind of employee profile is desired?en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectYaratıcı endüstrileren_US
dc.subjectReklam endüstrisien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectReklam ajansıen_US
dc.titleTürkiye'de reklam endüstrisinde eleman ilanlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster