Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Derya
dc.contributor.authorAkyol, Pınar
dc.date.accessioned2017-10-26T07:22:54Z
dc.date.available2017-10-26T07:22:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2777
dc.description.abstractThis thesis is about mathematical modelling, control design of a quadrotor and stating the differences between Gausissan white noise and Wind Shear turbulence. Quadrotor has four rotors and flies through the generated thrust and torques by these rotors. Altitude and attitude control of the quadrotor has always been a research subject. This thesis is focused on two main topics. Firstly, designing altitude and attitude controls of a quadrotor under Wind Shear turbulence and Gaussian white noise. Secondly, showing the different effects of the Gaussian white and Wind Shear on the quadrotor system. For mathematical model, Newton-Euler formalism is used. Linear control techniques such as, LQG and PID are used for altitude and attitude control. Kalman Filter is used for state estimation and noise filtering. Finally, the effects of wind turbulence and Gaussian white noise on the quadrotor system is examined and showed by simulations both separately and together. The results shows that, Wind Shear and Gaussian white noise had different effects on the quadrotor system and the proposed control approach successfully rejected these disturbances. Bu çalışma quadrotor’un matematiksel modellemesi, kontrol tasarımı ve beyaz Gauss gürültüsü ile rüzgar değişim türbülansının farklarını belirtmek üzerinedir. Quadrotor’ un dört adet pervanesi bulunur ve bu pervanelerin ürettiği itki ve tork ile uçar. Quadrotor’un davranış kontrolü her zaman araştırma konusu olmuştur. Bu tez iki ana noktaya odaklanmaktadır. Öncelikle quadrotor’ un Gauss gürültüsü ve rüzgar değişimi türbülansı bozucu etkileri altında davranış kontorlünü sağlayacak kontrolcüleri tasarlamak. İkici olarak da Gauss gürültüsü ile rüzgar değişimi türbülansı arasındaki ortaya koymaktır. Matematiksel model için Newton – Euler formalizmi kullanılmıştır. Doğrusal kontrol teknikleri olarak LQG ve PID kontrol kullanılmıştır. Durum tahmini ve gürültü engelleme için Kalman filtresi kullanılmıştır. Son olarak, rüzgar değişimi türbülansı ve beyaz Gauss gürültüsünün sisteme etkileri birlikte ve ayrı ayrı incelenmiş ve simulasyonla ortaya koyulmuştur. Elde edilen sonuçlar, rüzgar değişimi türbülansı ve beyaz Gauss gürültüsünün sistemde farklı etkilere yol açtığını ve bu çalışmada önerilen yaklaşımın bu bozucu etkileri başarılı bir şekilde giderdiğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectControl design of a quadrotoren_US
dc.subjectWind shear turbulenceen_US
dc.subjectLinear control techniques,en_US
dc.subjectNewton-Euler formalismen_US
dc.subjectLQRen_US
dc.subjectLQGen_US
dc.subjectKalman filteren_US
dc.titleDısturbance rejectıon and attıtude control of quadrotor wıth logen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster