Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAteş, Mustafa Fikret
dc.contributor.authorTilkioğlu, Merve
dc.date.accessioned2018-04-10T21:24:10Z
dc.date.available2018-04-10T21:24:10Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2825
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; aile işletmelerindeki iç girişimcilik faaliyetlerinin desteklenmesinde mentorun ne kadar etkili olup/olmadığını analiz etmektir. İç girişimcilik faaliyetlerinin desteklenmesi aile işletmelerinin sürdürülebilirliği açısından önemlidir. Bu nedenle, Ankara ilinde konuşlu aile işletmeleri araştırmanın everini olarak belirlenmiştir. Ancak, evrenin tamamına ulaşmak olanaklı olmadığı için, veriler olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniği olan kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmacı tarafından bire bir görüşme ile 273 aile işletmesinin bizzat veliahtlarına (olası lider kız veya erkek çocuk) ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan ölçekler; veliahtların mentorluk ile algılarını ölçmek üzere Neo (1988) tarafından geliştirilen “kariyer işlevi” ve “psiko-sosyal destek işlevi” alt boyutları ve 18 ifadeden oluşan mentorluk ölçeği kullanılmıştır. Veliahtların iç girişimcilik özelliklerinin tespit edilmesi amacıyla Şeşen (2010) tarafından geliştirilen “yenilikçilik”, “proaktiflik”, “risk alma”, “özerlik” ve “bireysel ağları genişletme” alt boyutları ve 22 ifaden oluşan iç girişimcilik ölçeği kullanılmıştır. Katılımcılardan, yargılara 5’li Likert Ölçeği kullanarak (1=Hiçbir Zaman, 2=Nadiren, 3=Ara Sıra, 4=Sık sık, 5=Her Zaman) cevap vermeleri istenmiştir. Ölçeklerin cronbach alfa katsayıları incelendiğinde tüm katsayıların 0,70’in üstünde olduğu görülmektedir. Bu bulgulara dayanarak ölçeklerin güvenilir oldukları değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları kapsamında; katılımcıların demografik özellikleri, tanımlayıcı istatistikler ve araştırmanın yapısal eşitlik modeliyle testine yönelik tespitlere yer verilmiştir. Yapılan analizler neticesinde toplamda 12 hipotezin 4’nün desteklendiği, 4’nün kısmen desteklendiği ve 2’sinin desteklenmediği ve 2’sinin ise test edilemediği görülmüştür. Ulaşılan bulgulara ve elde edilen sonuçlara göre, aile işletmelerindeki veliahtların iç girişimcilik faaliyetlerini geliştirmeleri konusunda kendilerine ve işletmelerine katkı sağlama yönlü bir çaba göstermedikleri ve mentorluk uylamasının da bu konuda destekleyici herhangi bir katkısının olmadığı değerlendirilmiştir. The purpose of this study is; is to analyze how effective the mentor is in supporting domestic entrepreneurial activities in family businesses. Support for domestic entrepreneurship activities is important for the sustainability of family businesses. For this reason, family businesses in Ankara have been identified as every day. However, since it is not possible to reach the whole of the universe, the data are collected by means of sampling, which is a sampling technique that is not based on probability. An individual interview was conducted by the researcher to reach the culprits of the 273 family operations (possible leading girls or boys). Scales used in the research; the "career function" and "psycho-social support function" sub-dimensions developed by Neo (1988) and the 18-item mentoring scale were used to measure mentors' perceptions of the crown prince. "Innovation", "proactivity", "risk taking", "autonomy" and "expanding individual networks" subscales and 22 internal entrepreneurship scale developed by Şeşen (2010) were used in order to determine the internal entrepreneurship characteristics of the crown prince. Participants were asked to respond using a 5-point Likert Scale (1 = Never, 2 = Rarely, 3 = Intermediate, 4 = Frequently, 5 = Always). When the cronbach alpha coefficients of the scales are examined, it is seen that all the coefficients are above 0.70. Based on these findings, the scales were considered reliable. Within the scope of the findings of the research; demographic characteristics of the participants, descriptive statistics, and structural equality model of the research. A total of 12 hypotheses 4 were supported, 4 were partially supported, 2 were not supported and 2 were not tested. According to the findings and conclusions obtained, it is considered that the crown princesses in the family business have not made an effort to contribute to themselves and their businesses to improve their internal entrepreneurship activities and that the mentoring tendency does not have any supporting contribution in this matter. According to the findings, hypotheses are supported and as a result of the evaluation of the findings; the inevitable change of globalization has led to the fact that the participants' resistance reflexes differed in their demographic characteristics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectİç girişimciliken_US
dc.subjectMentorluken_US
dc.subjectAile işletmelerien_US
dc.titleİç girişimciliğin geliştirilmesinde mentorluğun rolü: Aile işletmelerinde bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster