Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGençtürk Hızal, G.Senem
dc.contributor.authorFaiz, Seren
dc.date.accessioned2018-04-10T23:27:24Z
dc.date.available2018-04-10T23:27:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2828
dc.description.abstractReklam endüstrisinde, reklam üretim sürecinin asıl öznesi olan reklamcılar, reklam faaliyetlerini reklam ajansları bünyesinde gerçekleştirmektedir. Reklam ajansları, sundukları hizmetlere göre farklı yapılanma içerisinde faaliyet göstermekte ve bünyesinde farklı rol ve görevlere sahip çalışanları barındırmaktadır. Bu tez çalışmasında, reklam ajanslarındaki rol ve görev dağılımları ile birlikte sunulan reklamcı temsilinin yer aldığı, Türkiye’de yayınlanan televizyon dizilerinden örneklem seçilerek izlenmiş ve elde edilen bulgular kuramsal çerçevede değerlendirilmiştir. Televizyon, sosyal temsillerin üretilmesinde ve bilinir hale gelmesinde önemli bir kitle iletişim aracıdır. Bununla birlikte, televizyon dizileri aracılığı ile izleyici kitlesinde meslek grupları hakkında var olan algı güçlenebilmekte veya yeni bir temsil anlayışı yaratılabilmektedir. Çalışma kapsamında, televizyon dizilerinde, reklam endüstrisinde faaliyet gösteren reklam ajansı çalışanları; demografik özellikler (yaş, cinsiyet, fiziksel ve kişisel özellikler, eğitim durumu), sosyo-ekonomik özellikler (aile yapısı, yaşam tarzı, çalışma süresi ve ücret, giyim tarzı), reklam ajansı pratikleri (rol ve görev dağılımı, mekân sunumu, ajans yapılanması ve ajans ismi) temelinde ve reklamcıların nasıl temsil edildikleri; Sosyal Kimlik ve Sosyal Temsil Kuramı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Türkiye’de yayınlanan televizyon dizilerinde; genç, yaratıcı, bekâr, üniversite mezunu, ileri düzeyde yabancı dil bilgisine sahip ve İstanbul’da faaliyet gösteren reklam ajanslarında çalışan reklamcılar temsil edilmiştir. The adman who is the main subject of the advertising production process in the advertising industry, performs advertising activities within the advertising agencies. Advertising agencies operate in different structuring positions according to the services they offer and shelter employees with different roles and duties. In this study, in Turkish television series in which the adman representations presented together with the role and duty distributions in the advertising agencies; are sampled, watched and findings are evaluated in the theoretical frame. Television has been an important tool of mass communication, in the production and being known of the social representations. And through television series, the actual understanding of representation understanding of the profession groups in the audience can be strengthened or a new understanding can be created. In this study, the advertising agencies’ employees in the television series are evaluated according to how adman is represented on the basis of demographics (age, gender, physical and personal characteristics, educational level), socio-economics (family form, lifestyle, working hour and salary, clothing style) and practices of advertising acencies (distribution of roles and duties, presentation of place, the structure of the agency and the name of the agency) within the framework of ‘Social Identity and Social Representation Theory’. The admen in Turkish television series; who are young, single, graduate, with a high knowledge of a foreign language and working at an advertising agency in İstanbul, are represented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectReklam endüstrisien_US
dc.subjectReklamcıen_US
dc.subjectReklam ajansıen_US
dc.subjectSosyal kimlik ve sosyal temsil kuramıen_US
dc.titleTürkiye'de reklamcı temsili: Televizyon dizileri üzerine bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster