Browsing Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education by Title
Now showing items 52-71 of 96
-
Occupational anxiety of efl teachers: a case study in Libya
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Some EFL teachers may feel occupational anxiety which might have a negative impact on their ability to learn and teach. However, little is known about Libyan EFL teachers’ occupational anxiety. The main aim of the present ... -
Okul müdürlerinin gözünden mültecilerin eğitim sorunları: Gaziantep ili örneği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de bulunan Suriyeli çocukların eğitim alanında yaşadıkları sorunların yönetsel boyutlarını keşfetmek, eğitsel sorunlarını açığa çıkarmak ve bu yönetsel ve eğitsel sorunlara yönelik, eğitim ... -
Okul öncesi eğitim ortamlarında çocuklar arası etkileşimde öğretmen rolü
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk döneminde çocuklar arası etkileşimde öğretmenin rolünün incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile şekillendirilmiştir. Araştırmanın çalışma ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamaları
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamalarına yönelik algı ve uygulamalarının araştırılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışma, fenomenoloji ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin okuma-yazma becerisinin gelişimine yönelik rolleri ve uygulamalarının incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin okuma ve yazma becerilerine yönelik rolleri ve uygulamalarinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmaya Ankara ili Altındağ, Çankaya, Yenimahalle, Gölbaşı ilçelerinde çalışmakta ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sanat eğitimine yönelik tutumlarını belirlemek üzere ölçek geliştirme çalışması
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Günlük eğitim programında, çeşitli etkinlikler yoluyla çocuklar için öğrenme deneyimleri sağlanmaktadır. Bu etkinliklerden biri sanat eğitimidir. Sanat eğitimi, bireyin estetik bir bakış açısı kazanmasına, çevreye duyarlı ... -
Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile etik iklim arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Okul müdürlerinin etik liderlik davranışları ile okuldaki etik iklim arsındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelendiği bu araştırma nicel korelasyonel araştırma desenindedir. Araştırmanın örneklemi, Ankara ... -
Okul yöneticilerinin öğretimsel ve yönetimsel liderlik davranışları: Polatlı örneği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Gelişen ve değişen çağımızda okulların etkili okul olabilmeleri için yöneticilerinin öğretimsel lider olmaları artık bir zorunluluktur. Bu çalışma ile okul yöneticilerinin öğretimsel ve yönetimsel liderlik davranışlarının ... -
Ortaokul (5-8 sınıflar) Türkçe derslerinde şiir-hikâye ve manzum hikâye türünden metinler
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Çalışmamız çerçevesinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında MEB tarafından hazırlanan ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi ders kitapları ve çalışma kitaplarında bulunan şiirler, ‘şiir-hikâye’ ve ‘manzum hikâye’ bağlamında ... -
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi çalışma kitaplarında metinsel-aşkınlık
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Çalışmada, 2016-2017 eğitim öğretim yılında MEB tarafından hazırlanan ortaokul (5-8. Sınıflar) Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinlikler/sorular metinsel-aşkınlık bağlamında incelenmiştir. Etkinliklerin ve soruların ... -
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitaplarında "metin türü farkındalığı"
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Çalışmanın amacı, ortaokul (5-8. Sınıflar) Türkçe derslerinde, öğrencilerde geliştirilmesi beklenen ‘metin türü farkındalığı’nın yerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, 2018 yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı (TDÖP), ‘metin ... -
Ortaokul 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerini ve matematik dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: cinsiyet ve sınıf düzeyi perspektifi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, ortaokul 6. ,7.ve 8. sınıflarda olan öğrencilerin cinsiyetlerine ve sınıf seviyelerine göre orantısal akıl yürütme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, ortaokul 6. ,7.ve 8. sınıf öğrencilerinin ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarindaki hikâye edici metinlerde çocuk özneler
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Türkçe eğitiminde öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla ders kitapları birer araç olarak kullanılmaktadır. Çocuklar, ders kitaplarındaki metinlerde karşılaştıkları kahramanlarla ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarında görsel okuryazarlık uygulamaları
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Teknoloji ve okuryazarlıktaki değişim ve gelişmeler 20. ve 21.yüzyılda dijitalleşmeyle birlikte hız kazanmış ve bu hız, eğitim alanına da çeşitli yönleriyle yansımıştır Görseller, artık hayatımızın her alanında ve her ... -
Öğretim yönetim sistemi ile desteklenmiş dersin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Web 2.0 teknolojilerini içinde barındıran ve öğretim yönetim sistemi (ÖYS) olarak tasarlanmış olan Edmodo, sosyal ağ sitelerinden eğitim alanında kullanılan önemli bir araç olarak profesyonel bir öğrenme ortamı sağlamaktadır. ... -
Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişki
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, resmi ortaokullarda ve liselerde görevli öğretmenlerin liderlik stilleri algı düzeyleri ile örgütsel sinerji algı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek ve öğretmenlerin liderlik stili algılarının, ... -
Özel okul öncesi eğitim kurumlarında veli beklentisi doğrultusunda okul imajı oluşturma
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İmaj kavramının çıkışı sosyal psikolojiye dayansa dahi birçok disiplin bu kavramın gelişimine katkı sağlamıştır. Okullar; geçmiş, bugün ve geleceğin birleşimiyle karmaşık birer yapı olduğu için öğretmenlerin de çağdaş ve ... -
Özel okullar arasında öğretmen hareketliliği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Türk eğitim tarihi incelendiğinde, özel okulların tarihi, oluşumları ve eğitim-öğretimde aktif rol almaları Osmanlı Dönemi’ne kadar uzanmaktadır. Osmanlı Dönemi’nden günümüze kadar gerek yapılan antlaşmalar gerek ise eğitim ... -
Özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama ... -
Özel ve resmi okul öncesi eğitim kurumları yöneticilerinin geri bildirim stratejilerinin incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)İnsanlar hayatları boyunca çeşitli örgütlerde yer alırlar. Bu örgütlerden biri ise okullardır. Okulların başarısını etkileyen faktörlerden biri yönetim diğeri ise iletişimdir. Çünkü iletişim aracılığıyla bireyler bilgi, ...