Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTansel İliç, Deniz
dc.contributor.authorYıldırım, Ozan
dc.date.accessioned2019-03-06T07:38:58Z
dc.date.available2019-03-06T07:38:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/3009
dc.description.abstractSinema, keşfedildiği 1896 yılından bu yana, üzerine düşünceler ve kuramlar üretilen bir olgu olarak öne çıkmaktadır. Sinema tarihsel gelişini boyunca çeşitli dönüşümler ve kırılmalar geçirmiştir. Birçok araştırmacı araştırmalarının temelini sinema üzerine kurmaktadır. Ancak yapılan araştırmaların büyük bir bölümü sosyoloji ve semiyoloji gibi farklı disiplinlerden gelen kavramlar aracılığıyla açıklanmaktadır. Fransız filozof Gilles Deleuze, sinemanın içerisinden kavramlar üreterek alanın içinden olan kavramlarla sinemayı anlamanın gerekliliğine vurgu yapmaktadır. Deleuze, sinemada sanatın hareket-imgeden zaman-imgeye doğru gerçekleşen kırılma sonrasında oluştuğunu ifade etmektedir. Bu açıdan Türkiye Sineması’nda sanatın izlerinin zaman-imge kavramına uygun anlatımlar aracılığıyla görünür hale gelmesi beklenmektedir. Bu tezin amacı Türkiye Sineması’nda zaman-imge kavramının izlerini açığa çıkarmaktır. Bu doğrultuda auteur bir yönetmen olarak ifade edilebilecek Nuri Bilge Ceylan’ın filmleri incelenmiş ve zaman-imge kavramına uygun anlatımlar açıklanmaya çalışılmıştır. Cinema, since its discovery in 1896, has emerged as a phenomenon that has produced thoughts and theories on it. Cinema has undergone various transformations and breaks throughout its historical arrival. Many researchers base their research on cinema. However, most of the researches are explained through concepts from different disciplines such as sociology and semiology. The French philosopher Gilles Deleuze emphasizes the need to understand cinema through the concepts of cinema. Deleuze states that art in cinema has occurred after the refraction from movement-image to time-image. In this respect, the concept of time-image traces of the art cinema in Turkey is expected to become visible through the appropriate expressions. In this directions, the films of Nuri Bilge Ceylan, who can be regarded as an auter, are examined and the narratives according to the concept of time-image have been tried to be explained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHareket-İmgeen_US
dc.subjectZaman-İmgeen_US
dc.subjectAuteuren_US
dc.titleGilles Deleuze'ün sinematogafik yaklaşımları bağlamında nuri bilge ceylan sineması hakkında bir değerlendirmeen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster