• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring the relationship between teachers’ mindset and their technology self-efficacy among the secondary school efl teachers

Thumbnail
View/Open
Seher_Ergen_Tez_2019.pdf (1.530Mb)
Date
2019
Author
Ergen, Seher
Metadata
Show full item record
Abstract
Technology integration plays an integral role in the English language teaching classrooms today, yet many factors other than having technical knowledge and accessing to digital devices contribute to teachers' success at technology integration in teaching. Among these are “teachers’ technology self-efficacy” and “teachers’ mindset”- the two variables of this study. The former is about their ability to use technology and the latter is about their understanding about where ability comes from. Research presents little reports on this topic. This quantitative study was conducted to examine the relationship between teacher’s mindset and their technology self efficay among the in-service English teacher (n=146) who completed three instruments including demographic questionnaire, Dweck’s Mindset Instrument (DMI) and Computer Technology Integration Survey (CTIS). As it is shown in data analysis there is a positive correlation between the variables of the research. Moreover, the mindset is a predictor of teachers’ technology use self-efficacy. According to the findings, technology integration is essential for English language teachers. Regarding that, English language teachers should internalize the variables of the examination to have a better teaching atmosphere. Günümüz İngilizce öğretiminde teknoloji entegrasyonu büyük rol oynamaktadır, fakat teknik bilgi sahibi olma ve dijital aygıtlara ulaşabilmenin ötesinde birçok farklı faktör öğretmenlerin, teknoloji entegrasyonundaki başarısını etkilemektedir. Bu faktörlerden “öğretmenlerin teknoloji öz-yeterlilikleri” ve “öğretmenlerin bilişleri” bu çalışmanın iki değişkenidir. Çalışma öncelikle teknolojiyi kullanabilme becerileri üzerine daha sonra da bu becerilerin nereden geldiği hakkındadır. Çalışma, bu konula hakkında bazı raporlar sunmuştur. Bu nicel çalışma,demografik anket, Dweck’s Mindset Instrument ve Computer Technology Integration Survey (CTIS)’i kapsayan 3 ölçeği cevaplayan İngilizce öğretmenlerinin (n=146) bilişleri ve teknoloji öz-yeterliliklerini incelemek için yapılmıştır. Data analizinde görüldüğü üzere çalışmanın değişkenleri arasında olumlu bir ilişki vardır. Ayrıca biliş, öğretmenlerin teknoloji kullanımı öz-yeterliliği için bir öngörücüdür. Bulgulara göre, teknoloji entegrasyonu İngilizce öğretmenleri için oldukça önemlidir. Bu sebeple İngilizce öğretmenleri daha iyi öğretme ortamı için çalışmanın değişkenlerini içselleştirmelidir
URI
http://hdl.handle.net/11727/4035
Collections
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education [57]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Politika
Kullanıcı Rehberi
Başkent Üniversitesi Kütüphanesi
Başkent Üniversitesi

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_languagexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_publicationcategoryThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_languagexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_publicationcategory

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV