Tarım sektöründe tüketici yenilikçiliğinin, marka sadakati üzerine etkisi: Özel bir sektörde araştırma
Özet
Amaç: Bu çalışmada tarım sektöründe tüketici yenilikçiliğinin, marka sadakati üzerindeki etkisi
incelenmeye çalışılmıştır.
Yöntem: Tüketici yenilikçiliği ve marka sadakati arasındaki ilişkinin incelenebilmesi amacıyla
bir araştırma sorusu ortaya konmuştur. Daha sonra, yapılan istatistiksel analizlerle tüketici
yenilikçiliğinin, marka sadakati üzerinde etkisi sınanmıştır. Araştırmada iki kavrama ait
ölçeklerin bulunduğu anket Konya ilinde ulusal tarım fuarına katılan 206 çiftçiye uygulanmıştır.
Elde edilen sonuçlar Spss 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Tüketici yenilikçiliği ve marka sadakati algısı arasında istatistiksel olarak anlamlı ve
pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda tüketici
yenilikçiliğinin, marka sadakatinin bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç: Tarım sektöründe traktör kullanıcısı olan çiftçilerin tüketici yenilikçiliğindeki artışın,
marka sadakati algısında artışa sebep olduğu ortaya konulmuştur. Yenilikçi tutumun markaya
olan sadakati önemli derecede arttıracağı düşünülmektedir.
Objective: In this study, the effect of consumer innovation on brand loyalty in agricultural
sector has been studied.
Method: A research question has been put forward to examine the relationship between
consumer innovation and brand loyalty. Afterwards, the effect of consumer innovation on brand
loyalty was tested by statistical analysis. The survey was applied to 206 farmers participating in
the national agriculture fair in Konya. The results were analyzed by using Spss 25 package
program.
Results: A statistically significant and positive relationship was found between the perception
of consumer innovation and brand loyalty. In addition, as a result of the regression analysis, it
was concluded that consumer innovation is a predictor of brand loyalty.
Conclusion: It has been shown that the increase in consumer innovation of farmers, who are
tractor users in the agricultural sector, causes an increase in the perception of brand loyalty. It
is thought that the innovative attitude will significantly increase the loyalty to the brand.