Sosyal medayada kurumsal itibar yönetimi: yeşilay
Özet
Kurumlar, halkla ilişkiler uygulamalarını yaparken günümüz koşullarında sadece
geleneksel medyadan değil sosyal medya platformlarından da yaralanmaktadırlar. Sosyal
medya platformlarında olmak, hedef kitleye ulaşmak için yeterli olmamaktadır. Çift yönlü
simetrik iletişim uygulaması ile kurumlar hedef kitlelerine sosyal medya aracılığıyla
ulaşabilmekte ve iletişimlerinde başarılı olmayı mümkün kılmaktadırlar. Dolayısıyla,
kurumlar bu platformlarda kurumsal itibarlarını, gerçek hayatta olduğu gibi yönetmeye
ihtiyaç duymaktadırlar. Kurumların, kurumsal itibarı etkileyen sosyal medya değişkenlerini
kullanarak sosyal medya platformlarını yönetmeleri, kurumsal itibarlarının olumlu
algılanmasını olanaklı kılmaktadır.
Bu çalışma kapsamında, Yeşilay’ın kurumsal itibarını sosyal medyada nasıl yönettiğinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel içerik analizi yöntem olarak belirlenmiştir.
Öncelikle Mc Corkindale ve Di Staso'nün ortaya koymuş olduğu kurumsal itibarı etkileyen
sosyal medya değişkenlerine uygun sorular hazırlanmıştır. Yeşilay’ın sosyal medyada
Facebook ve Twitter resmi platformlarında yaptığı içerik paylaşımlarında bu soruların
cevapları analiz edilmiş, hangi değişkene uygun içerik paylaşımı gerçekleştirdikleri
saptanmıştır. Facebook ve Twitter platformlarında 1 Ocak 2015- 30 Haziran 2019 tarihleri
arasında Yeşilay tarafından paylaşılan 903 içerik analiz edilmiştir. Yapılan incelemeler
sonunda, Yeşilay’ın kurumsal itibarı etkileyen sosyal medya değişkenlerini nasıl kullandığı
belirlenmiştir.
Sonuç olarak, kurumun sosyal medya platformlarında paylaştıkları içeriklerinde, kurumsal
itibarı etkileyen sosyal medya değişkenlerinin sınırlı olması nedeniyle, Yeşilay’ın
kurumsal itibarını sosyal medyada yönetiminde tam başarılı olamadığı ortaya konulmuştur.
Corporations are using not only traditional media but also social media platforms while
making their public relations under today’s conditions. Being in social media platforms is
not enough to reach the target group. Corporations with two-way symmetrical
communication practice have access to their target groups by means of social media and
making possible to be successful in their communication. Hence, the corporations need to
manage their corporate reputations in these platforms as in real life. Managing the social
media platforms by using social media variables, which affect the corporate reputation,
enables corporate reputation of the corporations to be perceived as affirmative.
Within this study, it is aimed to analyze how Yeşilay manages its corporate reputation in
social media. Qualitative content analysis is determined as method in the research.
Questions are arranged in accordance with the social media variables, revealed primarily
by Mc Corkindale and Di Staso, which affect the corporate reputation. Answers of these
questions are analyzed in the content sharing of Yeşilay in official Facebook and Twitter
platforms in social media, and it is determined that they carried out the content sharing
relevant with which variable. 903 contents, which are shared by Yeşilay between the dates
of 1 January 2015 and 30 July 2019 on Facebook and Twitter platforms, are analyzed. At
the turn of the research, it is stated that how Yeşilay used the social media variables that
affect the corporate reputation.
As a result, it is revealed that Yeşilay is not successful in management of its corporate
reputation in social media because of the social media variables that affect the corporate
reputation are limited in its contents shared in social media platforms.