Nordik ülkelerde neofolk müzik
Özet
Neofolk müziğin kendisi ile ilgili akademik çalışmaların sayıca az olmasından ve Nordik
ülkelerde icra edilen Neofolk müzik ile ilgili bölgesel düzeyde yapılmış akademik
çalışmalara ise hiç rastlanılmamasından yola çıkılarak yapılan bu çalışmada; Nordik,
İskandinavya ve Fennoskandiya ile ilgili tanımlara ve ayrım noktalarına, Neofolk müziğin
tarihçesi ve kökenlendiği müzik türleri hakkında öz bilgilere, türün siyasal ideolojisine,
Nordik ülkelerde icra edilen müzik eserlerinin kaynak olarak yararlandığı mitolojik ve
edebi eserlere, şarkı sözlerinde bu eserlerden ne şekilde yararlanıldığına, öne çıkan müzik
icracılarına, bu icracıların Neofolk müzik için temel teşkil eden düşünceleri ile çalgısal
tercihlerine ve Nordik ülkelerin her birinin sahip olduğu özgün kültürel unsurların Neofolk
müzik icrası üzerinde yarattığı farklılıklara yer verilmiştir.
Çalışmada giriş ve alt problemler için literatür taraması vasıtasıyla gerekli zeminin
oluşturulmasının yanı sıra; alt problemlerin çözümünde icracıların müziksel ve düşünsel
evrenlerine dair detaylar içeren yapılmış röportajlar da kaynak olarak kullanılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise, Nordik ülkelerde icra edilen Neofolk müziğin temelinde
birçok unsur bulundurması dolayısıyla bileşik ve özgün bir yapıya sahip olduğuna
değinilmiş ve bu yapının Nordik ülkelerdeki Neofolk müzik icracılarının düşünsel
evrenlerine ve sahip oldukları kültürel ve ulusal miraslarına dair bilgi sahibi olmadan
bütüncül ve yeterli bir şekilde değerlendirilemeyeceği tespit edilmiştir.
This research project was conducted due to the low volume of research projects about
Neofolk music and the absence of research projects about regional Neofolk music. The
definitions and differences among Nordic Scandinavian and Fennoscandian cultures such
as essential information about the history and roots of Neofolk music genre, the political
ideology of the genre, the literary and mythological influences and how these influences
impact the lyrics were taken in to study. The most prominent musical performers, the
philosophy of Neofolk music and the instruments used were analyzed and the cultural
differences in each Nordic countries and how they differentiates were included in this
study.
A literature review was performed to form the foundation for the introductory and
intermediate proposals in this study. During the analysis of the intermediate proposals,
interviews about the musical and philosophical details of Neofolk music were used.
In conclusion, Neofolk music is a multifaceted genre. Nordic countries have many
common features, creating an integrated and characteristic structure. It was found that, this structure of Nordic Neofolk music cannot be distinguished adequately without a deeper
understanding of the philosophical background and the cultural aspects that influence it.