Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgüner Özkoç, Esma
dc.contributor.authorÖncül, Türkan
dc.date.accessioned2021-10-19T10:23:20Z
dc.date.available2021-10-19T10:23:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6501
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bilişim teknolojileri (BT) firmalarında bireysel, örgütsel ve teknolojik faktörlerin bilgi paylaşımı ve boyutlarının firma yenilikçilik düzeyine olan etkisini sınamaktır. Özellikle yüksek teknolojiye bağımlı konumda olan BT firmalarında bilgi paylaşımı ve yenilikçi odaklı örgüt ikliminin oluşturulması, dinamik bir çevrede faaliyet gösteren bu örgütler için çok daha önemlidir. Zira teknoloji bağımlı örgütler için hayatta kalmanın formülü gerek örgüt içinde gerekse de örgütler arası ilişkilerde rekabet avantajı sağlayacak stratejik bilgilere hızlı ulaşmaktan geçmektedir. Bu kapsamda Ankara bünyesinde yer alan dört büyük teknokent (Gazi, ODTÜ, Hacettepe ve Cyberpark) merkezinde faaliyetini sürdüren 120 BT firmasında çalışan 166 kişi üzerinde anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar bireysel (başkalarına yardım etmekte mutlu olma ve bilgi öz yeterliliği), örgütsel (üst yönetim desteği ve örgütsel ödüller) ve teknolojik (bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi) faktörlerin bilgi bağışlama ve bilgi toplama değişkenlerini önemli ölçüde ve anlamlı etkilediğini göstermiştir. Ayrıca yine çalışmada bilgi bağışlama ve bilgi toplama değişkenlerinin de algılanan firma yenilikçiliği düzeyini istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Bu bulgular, özellikle yüksek teknolojik bağımlılığı olan sektörlerde, bilgi paylaşım davranışı ve faaliyetlerinin, firma yenilikçilik kabiliyetini geliştirmede kolaylaştırıcı bir etki unsuru olduğunu ortaya koymaktadır. The purpose of this study is to test the effect of information sharing and dimensions of individual, organizational and technological factors on the firm's innovation capability in information technologies IT companies. Especially in IT companies that are dependent on high technology, knowledge sharing and creating an innovative-oriented organizational climate are much more important for these organizations operating in a dynamic environment. For technology-dependent organizations, the formula for survival passes through fast access to strategic information that will provide competitive advantage both within the organization and in inter-organizational relations. In this context, a survey is conducted on 166 people working in 120 IT companies operating in four big technoparks (Gazi, METU, Hacettepe and Cyberpark) within Ankara. The results obtained show that individual (enjoyment in help others and knowledge self-efficacy), organizational (top management support and organizational rewards) and technological (ability to use information and communication technologies) factors significantly affect the variables of donating and collecting knowledge. Also, it is determined that the variables of donating and collecting knowledge significantly affect the perceived firm innovativeness level. These findings reveal that information sharing behaviour and activities are a facilitating factor in improving the firm innovation capability, especially in sectors with high technology dependence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBT firmalarıen_US
dc.subjectBilgi paylaşımıen_US
dc.subjectBilgi paylaşımı boyutlarıen_US
dc.subjectFirma yenilikçilik kapasitesien_US
dc.subjectÖrgütsel yeniliken_US
dc.titleBilgi paylaşımı ve boyutlarının algılanan firma yenilikçiliğine etkisi: Teknoloji firmaları üzerinde ampirik bir çalışmaen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster