• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A case study: Exploration of generation z students’ efl learning environment in tertiary education

Thumbnail
View/Open
10418457.pdf (1.392Mb)
Date
2021
Author
Kasımay, Selma
Metadata
Show full item record
Abstract
As of 2019-2020 academic year, there are almost 8 million students at tertiary education in Turkey including vocational, undergraduate, and graduate students (Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, 2020). Hence it is crucial to acknowledge the existence of Generation Z students (born between 1996-2010) in higher education. The fact that different cohorts; Baby Boomers, Gen X, Gen Y and Gen Z are working and studying together necessitated this study, which aimed to explore Gen Z students’ EFL learning environments. The study was conducted at a foundation university’s School of Foreign Languages in Turkey. Data were collected during 2020-2021 academic year employing focus group meetings, semi-structured individual interviews and field notes. The data were examined through qualitative inquiry methods and data analysis software. The findings revealed that although there was no change in teaching philosophies of instructors, they had to go through a process of adaptation with Gen Z students. It was also found out that different instructors belonging to different generations had dissimilar attitudes and practices towards Gen Z students. Although the essence of teaching and learning still stayed the same, Gen Z students were noted to have more elevated interest in the language learning due to their close contact with technology and internet. Therefore, traditional methods of teaching are no longer suitable for Gen Z, and along with instructors, institutions and publishing houses have to share their parts in establishing an effective learning environment for Gen Z students. 2019-2020 eğitim-öğretim yılı itibarıyla Türkiye'de yükseköğretimde ön lisans, lisans ve lisansüstü dahil olmak üzere yaklaşık 8 milyon öğrenci bulunmaktadır (Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, 2020). Bu nedenle, 1996-2010 yılları arasında doğan Z Kuşağı öğrencilerinin yükseköğretimdeki varlığını kabul etmek önemlidir. Baby Boomer, X, Y ve Z kuşaklarının birlikte çalışıyor olduğu gerçeği, Z kuşağı öğrencilerinin İngilizce öğrenme ortamlarını keşfetmeyi amaçlayan bu çalışmayı gerekli kılmıştır. Araştırma Türkiye'de bir vakıf üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu'nda gerçekleştirilmiştir. Veriler, 2020- 2021 akademik yılında odak grup toplantıları, yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler ve alan notları kullanılarak toplanmıştır. Bu veriler nitel sorgulama yöntemleri ve veri analiz yazılımı ile incelenmiştir. Bulgular, öğretim elemanlarının öğretim felsefelerinde bir değişiklik olmamasına rağmen, Z Kuşağı öğrencilerinin gelmesiyle birlikte bir uyum sürecinden geçmek zorunda kaldıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca, farklı kuşaklara ait farklı öğretim elemanlarının Z kuşağı öğrencilerine karşı farklı tutum ve uygulamalara sahip olduğu tespit edilmiştir. Öğretme ve öğrenmenin özü hala aynı kalsa da, Z kuşağı öğrencilerinin teknoloji ve internet ile yakın temasları nedeniyle dil öğrenimine daha fazla ilgi duydukları kaydedilmiştir. Bu nedenle, geleneksel öğretim yöntemleri artık Z Kuşağı için uygun değildir ve eğitmenlerle birlikte kurumlar ve yayınevleri Z Kuşağı öğrencileri için etkili bir öğrenme ortamı oluşturma konusunda kendi üstlerine düşeni yapmak durumundadır.
URI
http://hdl.handle.net/11727/6607
Collections
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education [57]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Politika
Kullanıcı Rehberi
Başkent Üniversitesi Kütüphanesi
Başkent Üniversitesi

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_languagexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_publicationcategoryThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_languagexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_publicationcategory

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV