Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtalay, Kumru Didem
dc.contributor.authorAkalın, Yeşim
dc.date.accessioned2021-11-27T12:20:04Z
dc.date.available2021-11-27T12:20:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6697
dc.description.abstractAskeri araçların kullanım alanları bakımından zorlu arazi koşullarına dayanıklı olabilmeleri için etkili, kullanışlı ve aracı yol şartlarında aldığı darbelerden koruyabilecek yağ içeren süspansiyon sistemlerine sahip olmaları gerekmektedir. Kullanılan bu endüstriyel yağ zaman zaman paslanma ve korozyona sebep olmaktadır. Bunu önlemek için amortisör millerine krom kaplama uygulanmaktadır. Bu krom kaplama sürecinin ardından, silindirik parçaların çap ölçümleri yapılmakta ve alınan sonuçlar spesifikasyon limitlerine göre büyük olursa, silindirlerin mekanizmasına geçmemesinden, küçük olursa da mekanizma içinde boşluklu yapı oluşmasından dolayı, süspansiyon sistemi mekanizmasında sorunlar meydana getirmektedir. Silindirik parçaların çaplarının spesifikasyon limitleri içinde bulunması ve bu limitlerin etkin ve doğru bir şekilde belirlenmesi önemli bir sorundur. Alınan ölçüm değerlerinin uygunluk seviyesini inceleyebilmek, mümkünse artırabilmek ve sürecin sonraki aşamalarda iyileştirilebileceğini göz ardı etmemek için daha esnek sonuçlar elde edebilmek adına bulanık mantık kavramından yararlanılmıştır. Bu çalışmada, bulanık kontrol kartları kullanılarak çözümlemeler yapılmış ve uygun değerler üyelik fonksiyonlarıyla saptanmıştır. Bu sayede gereksiz yeniden işleme ve gecikme maliyetlerinden kaçınılmıştır. Sürecin gidişatı bulanık kontrol kartından izlenmiş ve olası durumlar incelenerek, iyileştirmeler planlanmıştır. In order to be able to, withstand tough terrain conditions, military vehicles must have effective, useful and oil-containing suspension systems that can protect the vehicle from impacts in road conditions. This industrial oil used occasionally causes corrosion. To prevent this, chrome plating process is applied to the shock absorber shafts. After this chrome plating process, diameter measurements are made. As a result of this measurements if the diameter of the cylindrical part is large according to the specifications limit, it does not exceed the cylinder assembly, and if it is small, it forms a hollow structure within the mechanism. This previous cases are causes problems in the suspension systems. However, these specifications limits need to be determined effectively and accurately in accordance with process requirements. This fuzzy logic study was carried out to examine the tolerability level of the measured values, to increase if possible and to improve the process in later stages. In this study, tolerable values were determined by membership functions and unnecessary reprocessing and delay costs were avoided. The course of the process was monitored from the fuzzy quality control chart and possible situations were not ignored and improvements were planned.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBulanık Mantıken_US
dc.subjectÜyelik Fonksiyonuen_US
dc.subjectKalite Kontrol Grafiğien_US
dc.subjectÜçgensel Bulanık Sayıen_US
dc.subjectSüreç Kontrolen_US
dc.titleAskeri araçlarda süspansiyon sistemi krom kaplama çap ölçümü bulanık süreç kontrolüen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster