Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorToktaş, Pelin
dc.contributor.authorÖndemir Hazır, Cansu
dc.date.accessioned2021-11-27T13:58:02Z
dc.date.available2021-11-27T13:58:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6704
dc.description.abstractGünümüzde, gelişen teknoloji ve ülkeler arasındaki sınırların yavaş yavaş ortadan kalkmasıyla birlikte her sektörde dünya çapında bir küresel rekabet ortamı oluşmuştur. Artan ve ağırlaşan bu rekabet ortamında firmaların karlılık oranlarını artırmaları güçleşmiş hatta mevcut karlılıklarını koruyarak ayakta kalmaları için çeşitli önlemler almaları zorunlu hale gelmiştir. Bu nedenle firmalar müşteri memnuniyetini artırmaya yönelmiş ve bu yönde çalışmalar yapmaya başlamıştır. Bu tez çalışmasında, yüzey monte teknolojisi (Surface Mount Technology-SMT) ile elektronik kart üreten bir firmada müşteri memnuniyeti ve karlılık oranını artırmak için kartlarda oluşan hataları azaltmak üzere alınabilecek önlemler incelenmiştir. Hataların kök nedenlerinin tespit edilerek gerekli çalışmaların yapılabilmesi için Altı Sigma metodolojisi ve araçları kullanılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında, üretimde kullanılan cihazların bakım ve kalibrasyon işlemleri incelenmiştir. İkinci aşamada yapılan bir deney tasarımı çalışması ile üretilen elektronik kartlarda ortaya çıkan hatalarda etkili olan lehim markalarının, fırının en yüksek sıcaklığının ve fırının konveyör hızının en iyi değerleri belirlenmiştir. Today, with the developing technology and the gradual disappearance of the borders between countries, a global competitive environment has been created in every sector. In this increasing and aggravating competitive environment, it has become difficult for firms to increase their profitability rates and even take to survive while preserving their existing profitability so they must take various precautions. For this reason, companies have tended to increase customer satisfaction and started to work in this direction. In this thesis, the measures that can be taken to reduce errors, to increase customer satisfaction and profitability rate in a company producing electronic cards with Surface Mount Technology (SMT) have been examined. Six Sigma methodology and its tools were used to determine the root causes of errors and to perform necessary studies. In the first stage of the study, maintenance and calibration processes of the devices used in production were examined. In the second stage, the best values of solder brands, the highest temperature of the oven and the conveyor speed of the oven were determined, which are effective in the errors that occur in electronic cards by an experimental design study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAltı Sigmaen_US
dc.subjectSMTen_US
dc.subjectBaskılı Devre Kartıen_US
dc.subjectElektronik Kart Üretimien_US
dc.titleElektronik kart üretimi yapan bir firmada altı sigma uygulamalarıen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster