Gitar yarışmalarında tercih edilen konçertolar ve müzisyenlerin belirlenen eserlerdeki problemli pasajlara getirdiği çözümlerin irdelenmesi
Özet
Gitar Yarışmaları, 20. yüzyıl ile birlikte Avrupa’da düzenlenmeye başlamış, günümüzde gitaristler için önemli bir yere sahip olmuştur. Uluslararası Francisco Tárrega (Benicassim) ve Uluslararası Michele Pittaluga (Alessandria) Gitar Yarışmaları, final aşamasında gitar konçertosu icra edilen ilk yarışmalar olarak bilinmektedir. Bu çalışmada, belirlenen yarışmalarda birincilik ödülü almış müzisyenlerin final aşamasında hangi konçertoları icra ettiği araştırılmıştır.
Yarışmalarda çalınan eser seçimleriyle ilişki olarak, konçerto formundaki eserlerin gitar partileri incelenmiş, problemli olduğu düşünülen bölüm ve pasajlar belirlenmiştir. Yarışmada birincilik ödülü alan müzisyenlerin ve büyük gitar virtüözlerinin belirlenen sorunlu pasajlara getirdiği çözümler incelenmiş ve bu çözümlerin amaçları irdelenmiştir.
Araştırmanın sonucunda; belirlenen gitar yarışmalarında birincilik ödülü kazanmış müzisyenlerin, yarışmaların final aşamasında icra ettikleri konçerto seçimleri ortaya çıkmıştır. Gitar sanatçılarının bu eserlerdeki problemli pasajlara getirdiği çözümler, icra önerisi olarak sunulmuştur.
Guitar Competitions started to be organized in Europe with the 20th century, and today it has an important place for guitarists. The International Francisco Tárrega (Benicassim) and the International Michele Pittaluga (Alessandria) Guitar Competitions are known as the first competitions in which guitar concertos were performed in the final stage. In this study, it was in vestigated which concertos performed by the musicians who won the first prize in the determined competitions in the final stage.
In relation to the selection of the pieces played in the competitions, the guitar parts of the pieces in the concerto form were examined, and the sections and passages that were thought to be problematic were determined. The solutions brought by the musicians who won the first prize in the competition and great guitar virtuosos to the problematic passages were examined and the purposes of these solutions were examined.
As a result of there search; Concerto selections performed by the musicians who won the first prize in the determined guitar competitions in the final stage of the competitions were revealed. The solutions brought by the guitarists to the problematic passages in these works are presented as performance suggestions.