Assessing preservice english teachers 21 st century skills
Abstract
Teacher education of English language in the 21st century is facing many new challenges. The present study assessed the level of skills of the 21stcentury of the preservice teachers and explored whether there is a statistically significant difference in the mean scores on any of the five latent variables of 21stcentury skills between preservice teachers in group 1 (freshmen & sophomores) and those in group 2 (juniors & seniors).The key instrument of the present study is the 21stCentury Skill Assessment Questionnaire (CSAQ) developed by Ashraf, Motallebzadeh, and Arabshahi (2016). SPSS analysis was used, as well as MANOVA (Multivariate Analysis of Variance) for the analysis of data. The population of the study included the teacher candidates, preservice teachers of the ELT Department of the Faculty of Education in Baskent University in the school year of 2019 - 2020. All the population took part in the study so the size of the sample was equal to the size of the population.
Çalışmaların 21. yüzyılda dil öğretmeni eğitimi yeni zorluklarla ilgilenmektedir. Bu çalışma öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerini değerlendirecek ve Grup 1'deki (birinci sınıf ve ikinci sınıf) öğretmen adayları ile grup 2'deki (üçüncü ve son sınıflar) öğretmen adayları arasında 21. yüzyıl becerilerinin beş gizil değişkeninden herhangi birinin ortalama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark varlıgını araştırmaktır. Bu çalışmanın aracı, Ashraf, Motallebzadeh ve Arabshahi (2014) tarafından geliştirilen 21. yüzyıl beceri anketidir. SPSS kullanılacak ve verileri analiz etmek için çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılacaktır. Araştırmanın evrenini 2019-2020 öğretim yılında Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi ELT Bölümü öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Araştırmanın tüm popülasyonu, örneklemin büyüklüğüne eşit olacaktır.