Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDağdeviren Kırmızı, Gülin
dc.contributor.authorVardarlıoğlu, Müge
dc.date.accessioned2024-10-08T12:10:44Z
dc.date.available2024-10-08T12:10:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/12325
dc.description.abstractThe aim of this research was to investigate the relationship between work engagement and occupational anxiety of English instructors working at state and foundation universities in Turkey. The research group consists of instructors working in the English Preparatory Program in state and foundation universities in İzmir and Ankara. The research was conducted with the explanatory sequential research method, one of the mixed method research designs, and the survey research consists of 230 randomly selected participants. After the survey data analysis, semi-structured interview questions were prepared, and the interviews were conducted with 16 participants. The data were analyzed with the content analysis method. According to the research results, the participants’ occupational anxiety levels were low, close to the moderate level, while their work engagement levels were high. A negative correlation was found between work engagement and occupational anxiety; however, this correlation was not statistically significant. In the interviews, the participants mentioned their concerns about various issues such as students' misbehavior disrupting the classroom order, workload, and economic problems. However, in addition to the problem-focused and emotion-focused strategies that the participants cognitively and behaviorally use, their personal resources such as self-efficacy, optimism, and resilience are among the factors that enable them to cope with occupational anxiety. Besides, the participants work with positive emotions such as love, happiness, and joy towards the teaching profession and perceive teaching as a suitable profession for themselves. Therefore, these factors created an important motivational source in their work life; as a result, increased their work engagement. Statistically significant differences were found in the work engagement and occupational anxiety levels of the participants in terms of age, gender, marital status, teaching experience, and career choice. In the interview data, various findings were found regarding institution type, the number of students in the class, students’ English levels, and teachers’ occupational development.Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversitelerinde görev yapan İngilizce okutmanlarının işle bütünleşme ve mesleki kaygılarının incelenmesidir. Araştırma grubu İzmir ve Ankara’daki devlet ve vakıf üniversitelerinin İngilizce Hazırlık programında görev yapan öğretim görevlilerinden oluşmaktadır. Araştırma, karma desen yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen yöntemiyle tasarlanmış olup, anket araştırması rastgele seçilen 230 katılımcıdan oluşmaktadır. Anket verilerinin analizinin ardından yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmış ve görüşmeler 16 katılımcı ile gerçekleştirilip, içerik analizi yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, anket verilerinde katılımcıların mesleki kaygı düzeyleri ortadüzeye yakın düşük bir düzeyde olup, işle bütünleşme düzeyleri yüksektir. İşle bütünleşme ve mesleki kaygı arasında negatif yönde düşük bir bağıntı tespit edilmiştir. Görüşmelerde ise katılımcılar, öğrencilerin sınıf düzenini bozan davranışları, iş yüklerinin fazlalığı ve ekonomik problemlerinin olması gibi çeşitli konulardaki endişelerinden bahsetmişlerdir. Ancak, katılımcıların bilişsel ve davranışsal olarak kullandıkları problem odaklı ve duygu odaklı stratejilerin yanı sıra, öz-yeterlilik, iyimserlik ve dayanıklılık gibi kişisel kaynakları, onların iş yaşamlarındaki kaygıları ile baş edebilmelerini sağlayan faktörlerdendir. Ayrıca, katılımcıların mesleklerine karşı sevgi, mutluluk, eğlence gibi olumlu duygular ile mesleklerini yapmaları ve öğretmenlik mesleğini kendileri için uygun bir meslek olarak görmeleri, onlara iş yaşamlarında önemli bir motivasyon kaynağı oluşturarak işleriyle bütünleşmelerini sağlamıştır. Katılımcıların işle bütünleşme ve mesleki kaygı düzeylerinde, yaş, cinsiyet, medeni durum, mesleki tecrübe, kariyer seçimi açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Görüşme verilerinde ise kurum türü, sınıftaki öğrenci sayısı, öğrencilerin İngilizce seviyeleri ve öğretmenlerin mesleki gelişimleri bakımından çeşitli bulgular tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWork engagementen_US
dc.subjectoccupational anxietyen_US
dc.subjectpersonal resourcesen_US
dc.subjectpositive emotionsen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.titleThe investigation of the relationship between English instructors’ work engagement and occupational anxietyen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster