Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAytar, Aydan
dc.contributor.authorCanbolat, Tuğba
dc.date.accessioned2021-10-23T18:00:06Z
dc.date.available2021-10-23T18:00:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/6559
dc.description.abstractBu çalışmada; Adölesan kız basketbolcularda pilates ve geleneksel stabilizasyon egzersizlerinin etkisini araştırmak amaçlandı. Çalışmaya 12-16 yaş aralığında, Çağdaş Batı İhtisas Spor Kulübü kadın basketbol sporcuları dâhil edildi. Sosyodemografik bilgileri kaydedilerek, sporcular randomizasyonla iki gruba ayrıldı: Pilates grubu (n=8), geleneksel stabilizasyon grubu (n=8). İlk gruba pilates’in on temel ilkesine dikkat edilerek eğitim verildi. İkinci gruba geleneksel “Core” stabilite egzersizleri verildi. Her iki gruptaki sporculara verilen egzersiz programı 6 hafta boyunca, haftada 3 gün 60 dakika eğitim verilerek uygulandı. Tü m değerlendirmeler 6 haftalık eğitim öncesi ve sonrasında her iki grup iç in de yapıldı. Sporculardaki nöromuskuler kontrol için kapalı kinetik zincir üst ekstremite stabilite testi uygulandı. Solunum kas güçleri değerlendirildi. Aerobik kapasite için on sekiz metre sprint test uygulandı. Psikolojik etkilenimleri için de sporda zihinsel dayanıklılık envanteri kullanıldı. Kapalı kinetik zincir üst ekstremite stabilite testinde grup içine bakıldığında her iki grupta da istatistiksel olarak anlamlı artış bulundu (p<0,05). Solunum kas gücü ölçüm parametrelerinin grup içi farklılıklarına bakıldığında her iki grupta da istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken (p<0,05), geleneksel stabililizasyon egzersiz grubu için hacim parametresinde anlamlı bir değişiklik saptanmadı (p=0,16). Aerobik kapasite farklılıklarına bakıldığında her iki grupta da anlamlı artış tespit edildi (p<0,05). Sporda zihinsel dayanıklılık envanteri ölçüm parametrelerinin grup içi farklılıklarına bakıldığında, anlamlı bir artış bulundu (p<0,05). Değerlendirilen tüm parametrelerin grup içinde ortalama farkları göz önünde bulundurulduğunda gruplar arasında parametrelerin değişimi açısından da fark olmadığı gözlemlendi (p>0,05).Sonuç olarak adölesan kız basketbol oyuncularında pilates ve geleneksel stabilizasyon egzersiz eğitimlerinin adölesan sporcularda oyun içi performanslarının artması için olumlu bir katkı sağlayacağını söyleyebiliriz. The purpose of this study was to investigate the effects of Pilates and Traditional Stabilization exercises in adolescent female basketball players. Çağdaş Batı İhtisas Sports Club female basketball athletes between the ages of 12-16 were included in the study. By recording sociodemographic information, athletes were divided into two groups by randomization: Pilates group (n = 8), traditional stabilization group (n = 8). The first group was trained by paying attention to ten basic principles of pilates. Traditional "Core" stability exercises were given to the second group. The exercise program given to the athletes in both groups was applied by giving 60 minutes of training 3 days a week for 6 weeks. All evaluations were made for both groups before and after the 6-week training. Closed kinetic chain stabilization test was performed for neuromuscular control in athletes. Respiratory muscle strengths were evaluated. 18m sprint test was applied for aerobic capacity. Mental toughness inventory was used in sports for their psychological effects. In the closed kinetic chain upper limb stability test, a statistically significant increase was found in both groups (p<0,05). When the intra-group differences of respiratory muscle strength measurement parameters were analyzed, there was a statistically significant difference in both groups (p <0,05), while no significant change was found in the volume parameter for the traditional stabilization exercise Group (p = 0.16). Considering aerobic capacity differences, a significant increase was detected in both groups (p <0,05). When the intra-group differences of sport mental toughness questionnaire measurement parameters in sports were analyzed, a significant increase was found (p <0.05). Considering the mean differences of all parameters evaluated within the group, it was observed that there was no difference between the groups in terms of the change of parameters (p> 0.05). As a result, we can say that the inclusion of pilates and traditional stabilization exercise trainings in the training program of adolescent girls’ basketball players will contribute positively to the increase in the performance of the athletes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPilatesen_US
dc.subjectstabilizasyonen_US
dc.subjectegzersizen_US
dc.subjectbasketbolen_US
dc.titleAdölesan kız basketbolcularda pilates ve geleneksel stabilizasyon egzersizlerinin etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster