dc.description.abstract | Sağlık çalışanları arasında önemli bir çoğunluğa sahip olan hemşireler, genellikle hastalarla yakın ve sıklıkla iletişim kuran sağlık personeli grubu oldukları için psikososyal sağlığı, çalışma motivasyonu ve iş doyumu gibi hasta ile ilişkilerini doğrudan etkileyen kapsamda değerlendirilmiştir.
Mart 2020 sonrasında Covid-19 virüsünün ülkemizde görülmesiyle gerek sosyal hayatımız gerek çalışma hayatımız yeniden düzenlendi. Çalışma şartları en çok etkilenenler ise sağlık çalışanlarıdır. Çalışma koşulları, çalışma süreleri, pandemi ile ağırlaşan hemşireler de bu çalışma koşul ve şartlarındaki değişimden etkilenmiştir.
Bu araştırma da bir araştırma hastanesinde çalışmakta olan hemşirelerin pandemi dönemiyle birlikte hata yapma sebepleri nicel bir çalışma ile incelenirken, literatür araştırması ile de bunun sebeplerini bulunmaya çalışılmıştır. Çalışmada Covid-19 süreci ile hemşirelerin değişen sosyal yaşamları ve çalışma koşulları ele alınmıştır.
Niceliksel olarak bir araştırma hastanesinde çalışmakta olan hemşirelere uygulanmıştır. Söz konusu ölçekler katılımcılara yüz yüze uygulanmış olup bu sayede veri toplanması sağlanmıştır.
Çalışma sonucu değerlendirildiğinde sağlık sektörünün önemli unsurlarından biri olan hemşirelerin pandemi dönemiyle birlikte artan iş yoğunlukları ve stresin hem sosyal hem de iş hayatlarında bazı olumsuzlukları beraberinde getirdiği görülmektedir.
Bu araştırmada hemşirelerin ihtiyaçlarının ve taleplerinin belirlenmesi ve sonrasında ise ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından bu ihtiyaç ve taleplerin giderilmesi halinde hemşirelerin meslekte yaptıkları hatalar azalacak ve bu hatalara bağlı olarak yaşanabilecek hasta kayıplarının önüne geçilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Nurses who have a considerable majority among healthcare professionals are evaluated in terms of their psychosocial health, work motivation and job satisfaction which directly affects their relationship with the patient, as they are a group of health personnel who communicate closely and commonly with patients.
After March 20, when the Covid-19 virus diagnosed in our country, both social life and working life was rearranged. Healthcare professionals were the most affected by the working conditions. Working conditions and durations caused by the pandemic became harder for nurses who were also affected by the changes in the working condition.
In this study, while examining the reason as to why nurses who work in a research hospital made mistakes in the pandemic period quantitatively, it also tries to find the reasons in a literature aspect. In addition, the changing social lives and working conditions of nurses in the Covid-19 process were discussed.
It was implemented quantitatively to nurses working in a research hospital. The preceding scales were applied to the participants face-to-face, thus data collection was provided.
When all this work is evaluated, nurses, who are one of the important elements of the health sector, have experienced increased stress and intensity with the pandemic period, which brings some negativity in both their social and work lives.
In this research, it can be concluded that once the needs and requests of the nurses are determined and resolved by the relevant institutions and organizations, the mistakes made by nurses in the profession will deteriorate and patient losses due to these errors can be prevented. | en_US |