Konservatuvar şarkıcılık lisan programlarında solfej eğitiminde izlenen kaynak ve yöntemlerin analizi
Abstract
Bu arastırma, Konservatuvar Sarkıcılık Lisans Programlarında Solfej
Egitiminde zlenen Kaynak ve Yöntemlerin Analiz edilmesi amacıyla yapılmıstır.
Arastırmanın evreni, programlarında ses egitimi olan konservatuvarlardır.
Örneklem, Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera-Koro Bölümü, Koro
Anasanat Dalı ve Baskent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera-Koro ve Popüler
Müzik Sarkıcılıgı Anasanat Dalı Lisans Düzeyi Programlarında görevli solfej ögretim
elemanları ile lisans birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf ögrencilerinden
olusmaktadır.
Arastırmada durum saptamaya yönelik olarak anket uygulaması yapılmıstır.
lgili ögretim elemanları ve ögrencilerin solfej egitimindeki kaynak ve yöntemlerin
uygulamalarına iliskin görüslerini belirleyen veriler kendilerine uygulanan anketler
yoluyla saptanmıstır. Veriler toplanarak islenmis, çözüm ve yorumlarında ise betimsel
istatistik yöntemlerden yararlanılmıstır.
Belirlenen kurumlarda, solfej egitiminde izlenen kaynak ve yöntemler analiz
edilmeye çalısılmıs, elde edilen bulguların ısıgında öneriler getirilmistir.