Marka yönelimi, marka vatandaşlık davranışı ve işletme performansı arasındaki ilişki: Sağlık sektörü üzerine bir analiz
Özet
Bu çalışmanın amacı bir stratejik yönelim olan marka yönelimi, marka vatandaşlık
davranışı ve işletme performansı arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmada aynı
zamanda marka yöneliminin marka performansı üzerindeki etkisi ve marka performansının
finansal performans üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Özellikle pazarlama ve satış alanında
istihdamın yoğun olduğu sağlık sektörüne odaklanılmıştır. Araştırmada 230 katılımcıya
anket uygulanmış, 219 katılımcının anket sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmada
yapılan analizlere göre marka yöneliminin marka vatandaşlık davranışı üzerinde olumlu
etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca marka performansının finansal performans üzerinde
olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Marka vatandaşlık davranışı ile marka performansı
arasında anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre marka
vatandaşlık davranışının sadece “Markaya Duyulan Heyecan” alt boyutunun marka
performansı üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmüştür.
The purpose of this study is to investigate the relationship among brand orientation,
brand citizenship behaviour and corporate performance. This study also observes the the
effect of brand orientation on brand performance and the effect of brand performance on
financial performance. Healthcare industry was chosen as a focal point due to its high sales
and marketing employment rate. Questionnaires were distributed among 230 participants
and 219 answered questionnaires were usable for the research. According to the statistical
analysis, it has been manifested that brand orientation has a significant effect on brand
citizenship behaviour. Also it has been observed that brand performance has an effect on
financial performance as well. There was no relationship between brand citizenship
behaviour and brand performance. Our findings demonstrated that only “Brand Enthusiasm”
dimension of brand citizenship behaviour has a significant effect on brand performance.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11727/3020Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Havayolu sektöründe müşteri deneyimi ve müşteri odaklı marka değerinin marka sadakatine etkisinde marka güvenin düzenleyici rolü
Şenyurt, Özge (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde rekabetin artması, dijital dünyanın hızla büyümesi, tüketici bilinç düzeyinin artması işletmeleri markalaşmaya doğru yoğun bir şekilde itmeye başlamıştır. Her geçen gün sayıları artan, birbirine benzeyen mal ve ... -
6769 Sayılı sınai mülkiyet kanunu bağlamında paris sözleşmesi anlamında tanınmış markaların koruma kapsamı
Abacıoğlu Viskuşenko, Melis (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Tanınmış marka kavramı, fikrî haklar tarihinde ilk olarak Paris Sözleşmesi hükümleri ile hukuki korumaya konu olmuş ve tanınmış markaya Paris Birliği içerisinde güçlendirilmiş koruma sağlanmıştır. Paris Sözleşmesi’nin ... -
Beğenmeli ve kolayda mallarda marka kredibilitesi, marka prestiji, algılanan kalite, algılanan risk ve sadakatin rolü
Eryılmaz, Burçin (Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışma temel olarak marka kredibilitesi, marka prestiji, algılanan kalite, algılanan risk ve tutumsal ve davranışsal sadakatin, iki farklı tüketim ürün kategorisi olan beğenmeli ve kolayda mallardaki önem düzeyini ...