Exploring the relationship between teachers’ mindset and their technology self-efficacy among the secondary school efl teachers
Abstract
Technology integration plays an integral role in the English language teaching
classrooms today, yet many factors other than having technical knowledge and accessing
to digital devices contribute to teachers' success at technology integration in teaching.
Among these are “teachers’ technology self-efficacy” and “teachers’ mindset”- the two
variables of this study. The former is about their ability to use technology and the latter is
about their understanding about where ability comes from. Research presents little reports
on this topic. This quantitative study was conducted to examine the relationship between
teacher’s mindset and their technology self efficay among the in-service English teacher
(n=146) who completed three instruments including demographic questionnaire, Dweck’s
Mindset Instrument (DMI) and Computer Technology Integration Survey (CTIS). As it is
shown in data analysis there is a positive correlation between the variables of the research.
Moreover, the mindset is a predictor of teachers’ technology use self-efficacy. According
to the findings, technology integration is essential for English language teachers.
Regarding that, English language teachers should internalize the variables of the
examination to have a better teaching atmosphere.
Günümüz İngilizce öğretiminde teknoloji entegrasyonu büyük rol oynamaktadır,
fakat teknik bilgi sahibi olma ve dijital aygıtlara ulaşabilmenin ötesinde birçok farklı faktör
öğretmenlerin, teknoloji entegrasyonundaki başarısını etkilemektedir. Bu faktörlerden
“öğretmenlerin teknoloji öz-yeterlilikleri” ve “öğretmenlerin bilişleri” bu çalışmanın iki
değişkenidir. Çalışma öncelikle teknolojiyi kullanabilme becerileri üzerine daha sonra da
bu becerilerin nereden geldiği hakkındadır. Çalışma, bu konula hakkında bazı raporlar
sunmuştur. Bu nicel çalışma,demografik anket, Dweck’s Mindset Instrument ve Computer
Technology Integration Survey (CTIS)’i kapsayan 3 ölçeği cevaplayan İngilizce
öğretmenlerinin (n=146) bilişleri ve teknoloji öz-yeterliliklerini incelemek için yapılmıştır.
Data analizinde görüldüğü üzere çalışmanın değişkenleri arasında olumlu bir ilişki vardır.
Ayrıca biliş, öğretmenlerin teknoloji kullanımı öz-yeterliliği için bir öngörücüdür.
Bulgulara göre, teknoloji entegrasyonu İngilizce öğretmenleri için oldukça önemlidir. Bu
sebeple İngilizce öğretmenleri daha iyi öğretme ortamı için çalışmanın değişkenlerini
içselleştirmelidir