Browsing İletişim Fakültesi / Faculty of Communication by Issue Date
Now showing items 1-20 of 46
-
Kül Tegin ve Bilge Kağan Yazıtlarında Kadın Üzerine Bir İnceleme
(,Kültür Dergisi ,103 ,58-61, 1994) -
Kdz. Ereğli Örneğinde Köylerdeki ve Kentteki Çocuk Oyunlarının Farklılığının Halk Bilimi Açısından Değerlendirilmesi
(I. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Kitabı., 1996) -
Siyasal İktidarın Meşrulaştırılması Sürecinde Kuttören-Basın İlişkisi: Ankara Bayram gazetesi Örnek Olayı
(Folklor/Edebiyat Dergisi ,25 ,7 ,21-33, 2001) -
Kimlik İnşasında Kağıt Kentlerin Kağıt Mezarlıkları
(Doğu Batı Düşünce Dergisi ,5 ,4 ,153-163, 2001) -
Rene Magritte'te Aynanın Kırılışı
(Folklor/Edebiyat Dergisi ,24 ,6 ,241-253, 2001) -
The Critique of Mirror in Rene Magritte's Paintings
(Actas del VII Congreso Cultura Europa., 2002) -
Empatik Yaklaşımla Sanal Terapide Duygusal Okuryazarlık
(International Symposium Emotional Intelligence and Communication Kongre Kitabı., 2007)Sigmund Freud için başka bir insanı anlamada en önemli payı oluşturan bir süreç olarak ‘empati’, Sândor Ferenczi ve Heinz Kohut’un çalışmalarıyla psikoterapi alanında önemli bir yer kazanmıştır. Cari Rogers’m katkılarıyla ... -
Kişilerarası İletişimde Sapkın Şiddet: Manevi Taciz (Mobbing)
(Kriz Dergisi ,2 ,15 ,1-14, 2007)Kişilerarası iletişimde sapkın şiddet olarak "manevi taciz" (mobbing) yeni bir olgu olmamasına rağmen bu sapkın şiddetin ismi konularak tanımlanıp araştırılması ve davalara konu edilmesi yeni bir olgudur. Sapkın bir şiddet ... -
İnternet ve Etik: Örnek Uygulama Alanı Olarak Sağlık İletişimi
(Bilgi Toplumuna Doğru: XII. Türkiye'de İnternet., 2007)E-sağlık, yeni iletişim teknolojilerinin tüm işlevlerinin hizmete sunularak, hastaların tedavisinde, sağlık hizmetlerine çabuk ve kolay ulaşılmasında, sağlık sektöründe yer alan tüm paydaşlara nitelikli, verimli ve etkili ... -
Sınır Sorununun Etik Açıdan Saydamlığı: Haberin Reklamdan Ayırt Edilmesi
(International Symposium on Media and Politics., 2007)Türkiye’de reklam metinlerinin etik açıdan sorunlu olduklarında değerlendirildiği üç kurum bulunmaktadır: Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu ve Reklam Özdenetim Kurulu. Bu üç ... -
Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları
(2009)Bu çalışmada 7-13 Temmuz 2008 tarihleri arasında yayımlanmış 10 günlük gazete ile 2008 yılı Temmuz ayının ilk iki haftasında yayımlanmış 13 dergide yer alan reklamlardaki yüz ifadelerini çözümlenerek modern insanın araçsal ... -
Reklamın Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri
(2009)Bu çalışmada National Geographic dergisinin 2001-2002 yıllarında Türkiye?de ve yurtdışında da İngilizce olarak yayımlanan sayılarında yer alan otomobil reklamları toplumsal cinsiyet bağlamında çözümlenmiş ve reklamlarda ... -
Velazquez'i Unutmak: Las Meninas
(2009 Uluslararası Katılımlı Güzel Sanatlar ve Tasarım Sempozyumu. 151-160, 2009)Bu metnin amacı, Fransız düşünür Michel Foucault?nun, Rönesans sonrası dönemde kelimeler ve şeyler arasındaki ilişkinin bir temsil sorununa indirgenmesiyle ortaya çıkan temsilin üretimi, temsilin nesnesi ve temsilin öznesi ... -
Tracking Public Relations History in 1960s' Turkey: The Prevalence and Reflections of Development Discourse
(2014)This study is based on a historical research, which focuses on the institutionalization of public relations in Turkey during the 1960s, and interprets this process in the frame of planned development discourse. Primary ... -
A Case Study on Web-Based Information System Evaluation
(2014)A new framework is proposed to assess web-based information systems (WISs) which is domain-independent, that is, can be applied for profit seeking as well as service oriented or non-profit seeking organizations. Assessment ... -
Social Media in Political Communication and the Use of Twitter in the 2011 General Elections in Turkey
(2014)Social media environments, which are basically new media applications, have many users both in Turkey and in the world. These applications, which make direct interaction via the Internet possible, are used frequently by ... -
The Relationship Between Agression and Online Video Game Addiction: A Study on Massively Multiplayer Online Video Game Players
(2014)Objective: The purpose of the present study was to investigate the relationship between aggression and online video game addiction scores of massively multiplayer online video game players. Methods: Study included 205 ...