Pamukkale Yöresinde Bulunan Konaklama İşletmeleri ile Seyahat Acentelerinde Tüketicinin Korunması Kapsamında Bir Araştırma
Abstract
Türkiye'de Eylül 1995 itibariyle Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun yürürlüğe girmiş bulunmaktadır. Bu kanunun yürürlüğe girmesinden sonra kanunun turizm sektöründeki etkilerinin de incelenmesine gerek duyulmuştur. Turizm sektöründeki ürünlerin bir çoğu elle tutulup gözle görülemediği için turistin ayıplı hizmet iddialarını kanıtlaması ya da hizmet üreten işletmenin ayıplı hizmet üretmediğini kanıtlaması çeşitli güçlükler doğurmaktadır. Gerek Avrupa Birliğinde gerekse Türkiye'de tüketicinin korunması konusunda bir takım önlemler alınmıştır. Bu çalışmada, Türk turizm işletmelerinin tüketicinin korunmasına bakış açılarının nasıl olduğu ve bu konuda gerekli önlemnlerin alınıp alınmadığının ortaya konulabilmesi için Pamukkale-Karahayıt bölgesinde, Turizm Bakanlığı işletme ve geçici işletme belgesine sahip 65 seyahat acentası ile, Turizm Bakanlığı işletme ve yatırım belgesine sahip 12 konaklama işletmesinde bir anket uygulaması yapılmıştır. Bu uygulamadan elde edilen en önemli sonuç, Türkiye'de konaklama işletmeleri ile seyahat acentaları arasındaki ilişkilerde Tüketicinin Korunması Hakkında kanun yürürlüğe girmeden önce de fazla sorun olmadığı şeklindedir.