Üniversite kütüphanelerinde halkla ilişkiler ve Başkent Üniversitesi Kütüphanesi
Abstract
Gül Çağlar, Nermin. Üniversite Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler ve Başkent
Üniversitesi Kütüphanesi, Yüksek Lisans, Ankara, 2006.
Halkla ilişkiler, bir kurumun hizmet verdiği kitlenin güven, sempati ve desteğini elde
etmek ve bunu sürdürmek için gerçekleştirdiği etkinliklerin tümüne denir. Üniversite
kütüphanelerinde halkla ilişkiler çalışmalarının amacı kullanıcıların kütüphaneye karşı
olumlu düşüncelere sahip olmalarını sağlamaktır. Bir üniversite kütüphanesinde halkla
ilişkiler çalışmalarının durumunu belirlemek bu konudaki sorunlara yönelik çözümler
üretilmesi ve halkla ilişkiler çalışmalarının geliştirilmesi açısından büyük önem
taşımaktadır.
Bu çalışma, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi kullanıcılarının halkla ilişkilere yönelik
kütüphane hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma,
Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’ni kullanan öğrenci ve akademik personel üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede 200 kullanıcıya anket uygulanmıştır. Araştırmanın
hipotezi; “Mekansal yetersizlik, kullanıcıların bilgi gereksinimlerinin tam olarak
karşılanamaması, kütüphane hakkında yapılan bilgilendirmelerin yetersiz oluşu ve
halkla ilişkiler araçlarının iyi bir biçimde kullanılamaması nedeniyle BÜ
Kütüphanesi’ndeki halkla ilişkiler çalışmaları yeterince etkili olamamaktadır” biçiminde
oluşturulmuştur. Çalışmada, ayrıca, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin halkla
ilişkiler etkinlikleri ile ilgili olarak kişisel gözlemlerde de bulunulmuştur.
Araştırma sonucunda, Başkent Üniversitesi Kütüphanesi’nin gerçekleştirdiği halkla
ilişkiler etkinliklerinin kısmen yeterli olduğu anlaşılmıştır.
GÜL ÇAĞLAR, Nermin. Public Relations at University Libraries and Başkent
University Library, MA, Ankara, 2006.
Public relations, is the sum of all activities of an institution to gain in a permanent way
of the trust, sympathy and support of target mass. The objective of the public relations
department in the libraries is to make people having positive opinions on the library.
Determining the situation of the public relations effort at the university library and
creating the solutions for the problems and developing the public relations work are
very important.
This work aims to clarify the opinions of the Başkent University Library users towards
public relations of the library. The work is conducted on academic staff and students of
the Başkent University, who are the users of library. Therefore, 200 people were
interviewed. The hypotheses of the work; “physical insufficiency, lack of information
that is demanded by the users, insufficient information about the library, ineffective use
of the public relations tools, consequently, public relations work in the BU Library are
not effective”. In the work, there are also personal observations about the activities of
the Başkent University Library on public relations.
At the end of the work, it is seen that the public relations activities of the Başkent
University Library are partially sufficient.