Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Mustafa Serdar
dc.date.accessioned2015-02-19T11:20:20Z
dc.date.available2015-02-19T11:20:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/1935
dc.description.abstractSermaye piyasası hukuku hükümleri, esas itibariyle 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununda (SPKn) düzenlenmiştir. Sermaye Piyasası Kanununun konusu, sermaye piyasasının güven, şeffaflık ve istikrar içinde işlemesini, tasarruf sahiplerinin hak ve menfaatlerinin korunmasını düzenlemek ve denetlemektir. Böylece küçük yatırımcılar tasarruflarını menkul kıymetlere yatıracak ve halkın iktisadî kalkınmaya yaygın bir şekilde katılması sağlanacaktır (SPKn m. 1). Sermaye Piyasası Kanununa göre aracı kurumlar, sermaye piyasasında faaliyette bulunabilecek sermaye piyasası kurumlarındandır (SPKn m. 3, 1/a/v; 35). Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), sermaye piyasası faaliyet ve işlemlerinin denetimini gerçekleştirmektedir (SPKn m. 117; 128). Aracı kurumların kuruluşlarına SPK tarafından izin verilebilmesi için, anonim ortaklık şeklinde kurulmaları zorunludur (SPKn m. 43, 1/a). Bu sebeple, İcra ve İflâs Kanunu’nun hükümlerine göre ticaret mahkemesinden aracı kurumların iflâsı istenebilir. Buna ilave olarak SPK, Sermaye Piyasası Kanunu hükümleri çerçevesinde iflâs talebinde bulunabilir. SPK, bu Kanun uyarınca yaptığı izleme, inceleme ve denetlemeler sonucunda, aracı kurumun malî yapısının ciddî surette zayıflamakta olduğunu belirlerse, verilecek uygun süre içinde, malî durumunu güçlendirmesini isteyebilir. SPK, aracı kurum görevlilerinin imza yetkilerini sınırlandırmaya veya kaldırmaya da yetkilidir. Verilen bu süre içinde aracı kurum tarafından gerekli tedbirlerin alınmaması veya aracı kurumun malî durumunun taahhütlerini karşılayamayacak kadar zayıflamış olduğunun tespiti hâlinde, SPK gerekli tedbirleri alabilir. Bu kapsamda SPK, aracı kurumun faaliyetlerini geçici olarak durdurmaya veya sürekli olarak durdurarak yetkilerini kaldırmaya yetkilidir. Bu tedbirlerden netice alınamazsa, SPK aracı kurumun tedricî tasfiyesine karar verebilir. Nihayet SPK, tasfiyenin bitmesini takiben gerektiğinde veya tedricî tasfiyeye gitmeksizin, aracı kurumun mallarının cebrî icra yoluyla paraya çevrilmesi için doğrudan iflâsını isteyebilir (SPKn m. 97). The law of Capital Market provisions is basically contained in the Capital Market Code No. 6362 (CMC). The subject of Capital Market Code is to regulate and control the secure, transparent and stable functioning of the capital market and to protect the rights and benefits of investors. Thus small investors will invest savings in the securities market and it will be possible to ensure widespread participation by the public in the development of the economy (CMC a. 1). According to the Capital Market Code, intermediary institutions are the capital market institutions which may operate in the capital market (CMC a. 3, 1/a/v; 35). Capital Market Board (CMB) oversees all kinds of capital market operations and transactions (CMC a. 117; 128). In order for the CMB to permit the establishment of intermediary institutions, they must be established as joint stock corporation (CMC a. 43, 1/a). Therefore, it can be claimed from the commercial court to adjudicate the intermediary institution bankrupt according to the provisions of the Enforcement and Bankruptcy Code. In addition to this, CMB can request bankruptcy within the framework of Capital Market Code. CMB, following the supervision, examination and auditing made in accordance with this Code, is authorized to request the strengthening of the financial situation within a suitable period that shall be given in case it is determined that the financial structure of a intermediary institution has become weakened significantly. Also CMB is authorized to restrict or remove the signature authorities of the employees of intermediary institution. CMB can take the needed measures in case it is determined that the needed measures are not taken by intermediary institution within this period that is given or its financial situation has become weakened to the extent that it shallen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherProf. Dr. Ejder Yılmaz’a Armağan, C. 2, Ankara 2014, s. 1451-1530en_US
dc.subjectSermaye piyasasıen_US
dc.titleSermaye Piyasası Kanununa Göre Aracı Kurumların Tedricî Tasfiyesi ve İflâsıen_US
dc.title.alternativeThe Gradual Liquidation and Insolvency of Intermediary Institutions According to the Capital Market Codeen_US
dc.typearticleen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster