dc.contributor.author | Özbek, Mustafa Serdar | |
dc.date.accessioned | 2016-09-27T12:58:28Z | |
dc.date.available | 2016-09-27T12:58:28Z | |
dc.date.issued | 2016-09 | |
dc.identifier.citation | ÖZBEK, Mustafa: Eğitimde Müzakere ve Arabuluculuk Becerilerinin Kazanılması (İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Prof. Dr. M. İlhan Ulusan’a Armağan, 2016/2, C. 2, İstanbul 2016, s. 315-346). | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11727/2439 | |
dc.description.abstract | Müzakere ve arabuluculuk hünerleri eğitimi, gençlerin sorun çözücü bir yaklaşım kazanması için tasarlanmıştır. Uygulamada arabuluculuk yaklaşımı, barışçıl sınıf yaklaşımı ve barışçıl okul yaklaşımı gibi farklı anlaşmazlık çözüm eğitimi yaklaşımları vardır. Gençler, sorun çözücü bir karakter kazanmak için müzakere hünerlerini öğrenmelidirler. Müzakere ve arabuluculuk becerileri eğitimi ilkeli müzakerenin unsurlarından oluşur. Sadece gençler değil fakat arabuluculuk yapmak isteyen kişiler de bu faaliyete başlamadan önce eğitim almalı ve bu işi yaptıkları sürece meslek içi eğitim almayı sürdürmelidirler. Bu tür bir eğitim alternatif uyuşmazlık çözümü ve müzakere hünerleri yanında arabuluculuğun uygulandığı alanlar, iletişim teknikleri, soru sorma ve müzakere teknikleri, müzakere yönetimi, uyuşmazlık analizi ve etik kurallarına ilişkin hünerleri kazandırmayı amaçlamalıdır.
Negotiation and mediation skills training should designed for youths to gain structured problem solving approach. There are different approaches to conflict resolution education in practice such as the mediation approach, the peaceable classroom approach or the peaceable school approach. It is necessary to teach negotiation skills to youths to acquiring problem solving processes. Negotiation and mediation skills training encompass the principled negotiation elements. Not only youths but also persons to act as mediators should receive training prior to such a mission and continue to receive in-service training as long as they do such jobs. Such training should aim to provide competency skills on alternative dispute resolution and negotiation skills as well as exercise areas of mediation, communication principles, question and negotiation techniques, negotiation management, dispute analysis and ethical rules. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Anlaşmazlık Çözüm Eğitimi, Müzakere, Arabuluculuk, İşbirliğine Dayalı Orun Çözme | en_US |
dc.title | Eğitimde müzakere ve arabuluculuk becerilerinin kazanılması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Prof. Dr. M. İlhan Ulusan’a Armağan, 2016/2, C. 2, İstanbul 2016, s. 315-346 | en_US |
dc.contributor.department | Başkent Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Medeni Usul, İcra ve İflas Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 2016/2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 315 | en_US |
dc.identifier.endpage | 346 | en_US |