Ankara'nın kent markalaşması çerçevesinde kent imajı'nın incelenmesi
Özet
Günümüzde yaşanan küresel rekabetle beraber şehirlerin imaj anlayışları da
değişime uğramaktadır. Tüketicilerin istek ve talepleri sürekli değişmektedirler ve
teknolojik gelişmelerle birlikte aynı fırsatı sunan şehirler farklılaşma arayışına
girmektedirler. Farklılık yaratmak, şehirlerin marka imajını da etkilemektedir. Yerleşim
yerleri, geçmiş dönemler boyunca imajlarını akılda kalıcı hale getirme çabası içerisinde
olmuşlardır çünkü her daim müşteri, turist, yatırımcı gibi ziyaretçileri çekebilmek
istemişlerdir.
Bu çalışma, ‘Kent İmajı’ kavramının kent markalaşması ve kent pazarlaması
kavramları açısından incelenip ölçülmesi üzerinedir, kentlerin nasıl algılandığını anlamaya
yönelik olarak tasarlanmıştır. Ankara’ya ilişkin davranışsal niyet üzerinde etkili olan kent
imajı etkenleri belirlenmiştir.
Along with the current global competition, cities' image perceptions are undergoing
changes. Consumers’ wishes and demands are constantly changing, and cities offering the
same opportunity together with technological developments are in search of differentiation.
Creating a difference also affects the brand image of the cities. The settlements have been
struggling to make their images memorable during the past periods because they want to
attract visitors like customers, tourists, investors.
This study is designed to analyze the concept of 'urban image' in terms of urban
branding and urban marketing concepts, to understand how cities are perceived.
Effective factors of the urban image on the behavioral intention related to Ankara have
been found.