Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Kamerhan
dc.contributor.authorAytüre, Gülümser Gizem
dc.date.accessioned2017-10-13T07:15:39Z
dc.date.available2017-10-13T07:15:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2771
dc.description.abstract“Cumhuriyet Dönemi Müzik Modernleşmesinin Türk Beşleri’nin Keman Konçertolarına Yansımaları” başlıklı bu tezin amacı, Cumhuriyet dönemi Müzik İnkılabı temel düşüncesinin Türk Beşleri olarak adlandırılan bestecilerin keman konçertolarına ne kadar yansıdığının incelenmesidir. Bu tezde, betimlemeli-çözümlemeli araştırma metodu kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle modernleşme kavramı ile bağlantılı olarak Türk modernleşmesi ve Cumhuriyet dönemi öncesi ve sonrası yapılan gelişmeler ile ilgili bilgiler verilmiştir. Daha sonraki bölümlerde incelenen bestecilerin kısa biyografileri ve bestecilik özelliklerinden söz edilmiş, keman konçertoları ayrıntılı ve örnekler verilerek incelenmiştir. Ortaya çıkan bulgularla; Cemal Reşit Rey ve Ulvi Cemal Erkin’in keman konçertolarında Müzik İnkılabı temel düşüncesini yansıtan bir yapı kullanıldığı gözlemlenmiştir. Ahmed Adnan Saygun ve Necil Kazım Akses’in konçertolarında ise; bu görülmemiştir. The main objective of the thesis “Repercussions of the Turkish Five on Violin Concertos in the Republic Period of Modernisation in Music”, is to examine the extent of the effect the pioneer composers named the ‘Turkish Five’ on violin concertos in the Music Reform of the Republican Period. In this thesis, descriptive-analytical research method was used. In this study, initially information about Turkish modernisation in relation with the general concept of modernisation and then development before and after the Republic period was given respectively. In the following sections, research was carried out by giving brief biographies and composing characteristics of investigated composers, together with detailed information about their violin concertos and examples. In the results found from this research; Cemal Reşit Rey and Ulvi Cemal Erkin’s violin concertos were found to represent the main concept of the Music Reform whereas in the concertos of Ahmed Adnan Saygun and Necil Kazım Akses this finding could not be found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectMüzik modernleşmesien_US
dc.subjectMüzik inkılabıen_US
dc.subjectTürk beşlerien_US
dc.subjectKeman konçertosuen_US
dc.titleCumhuriyet dönemi müzik modernleşmesinin türk beşleri'nin keman konçertolarına yansımalarıen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster