Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkmaz Devrani, Tülay
dc.contributor.authorAlkaya, Batuhan Doğu
dc.date.accessioned2018-04-10T23:56:33Z
dc.date.available2018-04-10T23:56:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2829
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; tüketicinin dokunma ihtiyacının, ürüne dokunma imkânının bulunmadığı çevrimiçi alışveriş ortamında, bu eksikliğinin telafisi için sunulan yazılı bilgiler ile etkileşiminin psikolojik sahiplik üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca, çalışmada çevrimiçi alışveriş ortamında psikolojik sahipliğin belirlenen satış fiyatı, belirlenen alış fiyatı, ağızdan ağıza iletişim ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada 561 soru kâğıdı dağıtılmış ancak analizler geçerli kabul edilen 476 anket üzerinden yürütülmüştür. Yapılan analizler sonucunda dokunma ihtiyacının düşük veya yüksek oluşu ile yazılı bilgi türü arasındaki etkileşimin psikolojik sahiplik üzerinde etkisi olmadığı bulunmuştur. Diğer yandan dokunma ihtiyacının enstrümantal ve ototelik alt boyutlarının yazılı bilgi türü ile etkileşimi psikolojik sahipliğe ters yönlü etki etmiştir. Çevrimiçi alışveriş ortamında hissedilen psikolojik sahiplik arttıkça belirlenen alış fiyatı, belirlenen satış fiyatı, ağızdan ağıza iletişim ve satın alma niyeti artmaktadır. The purpose of this study is to determine the interaction between need for touch and written information and its effect on psychological ownership in the online shopping environment where physical interaction is not possible. Also, the effect of psychological ownership on willingness to accept, willingness to pay, word of mouth and purchase intention were examined in an online shopping environment. 561 questionnarie were distributed, but the analyzes were conducted on 476 validated surveys. As a result of analyses, it is found that there is no interaction effect of relationship between low or high need for touch and written information on psychological ownership. Although, it is stated that the interaction between the sub-dimensions of need for touch and the type of written information has an influence on psychological ownership, the influence works in the opposite direction. As the psychological ownership increased in the online shopping environment, sellers willingness to accept and buyers willingness to pay increase. Psychological ownership also positively affects word-of-mouth and customers purchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectDokunma İhtiyacıen_US
dc.subjectPsikolojik sahipliken_US
dc.subjectYazılı bilgien_US
dc.subjectBelirlenen alış fiyatıen_US
dc.subjectBelirlenen satış fiyatıen_US
dc.titleDokunma ihtiyacı ve yazılı bilginin psikolojik sahiplik üzerindeki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster