Yayın tarihi için Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education listeleme
Toplam kayıt 96, listelenen: 21-40
-
Exploring the relationship between teachers’ mindset and their technology self-efficacy among the secondary school efl teachers
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Technology integration plays an integral role in the English language teaching classrooms today, yet many factors other than having technical knowledge and accessing to digital devices contribute to teachers' success at ... -
Okul müdürlerinin gözünden mültecilerin eğitim sorunları: Gaziantep ili örneği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de bulunan Suriyeli çocukların eğitim alanında yaşadıkları sorunların yönetsel boyutlarını keşfetmek, eğitsel sorunlarını açığa çıkarmak ve bu yönetsel ve eğitsel sorunlara yönelik, eğitim ... -
Okul öncesi eğitim ortamlarında çocuklar arası etkileşimde öğretmen rolü
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk döneminde çocuklar arası etkileşimde öğretmenin rolünün incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile şekillendirilmiştir. Araştırmanın çalışma ... -
Lise okul yöneticilerinin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Keçiören ilçesi örneği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, özel ve devlet liselerinde görevli yöneticilerin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel yöntemle yapılmıştır. Bu araştırmada ... -
A Comparison of Turkish efl students’ speaking anxiety in the classrooms of native and non- native instructors
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, L1 Turkish EFL students‟ speaking anxiety in native and non- native instructors‟ classroom will be compared. Speaking is one of the critical skills in the teaching and learning process in second language ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin okuma-yazma becerisinin gelişimine yönelik rolleri ve uygulamalarının incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin okuma ve yazma becerilerine yönelik rolleri ve uygulamalarinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmaya Ankara ili Altındağ, Çankaya, Yenimahalle, Gölbaşı ilçelerinde çalışmakta ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamaları
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamalarına yönelik algı ve uygulamalarının araştırılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışma, fenomenoloji ... -
Top Managers' Organizational Change Management Capacity and Their Strategic Leadership Levels at Ministry of National Education (MoNE)
(2019)Purpose: The purpose of the study was to identify the relationship between strategic leadership levels of top managers that work in MoNE and their organizational change management capacity. Research Methods: In the ... -
The impact of multiple intelligence tendencies and learning styles on the academic achievement of english language teaching students at university
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Learning is important and differences are valuable. Today’s understanding of education is now aware of this value of difference and in the design process of education, these differences are taken into consideration with ... -
The relationship between critical thinking dispositions of prospective english language teachers and their levels of new media literacy
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of this study is to examine the relationship between critical thinking dispositions of prospective English language teachers whose degree levels are 1st, 2nd, 3rd and 4th at Başkent University and Ted University, ... -
Özel ve resmi okul öncesi eğitim kurumları yöneticilerinin geri bildirim stratejilerinin incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)İnsanlar hayatları boyunca çeşitli örgütlerde yer alırlar. Bu örgütlerden biri ise okullardır. Okulların başarısını etkileyen faktörlerden biri yönetim diğeri ise iletişimdir. Çünkü iletişim aracılığıyla bireyler bilgi, ... -
Mali eğitim sisteminde temel ve orta öğretimde denetim süreci
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, Mali’de Kayes, Koulikoro, bölgeleri ile Bamako Büyükşehirde denetim hizmetlerinde yer alan aktörlerinin, yönetici ve öğretmenlerin görüşlerini inceleyerek, Mali eğitim sistemindeki temel ve orta ... -
Özel okullar arasında öğretmen hareketliliği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Türk eğitim tarihi incelendiğinde, özel okulların tarihi, oluşumları ve eğitim-öğretimde aktif rol almaları Osmanlı Dönemi’ne kadar uzanmaktadır. Osmanlı Dönemi’nden günümüze kadar gerek yapılan antlaşmalar gerek ise eğitim ... -
Özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama ... -
Examining the relationship between pre-servıce english language teachers’ perceıved level of self-assessment and self-efficacy in professional knowledge-base
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Being an effective language teacher needs both theoretical knowledge and practical knowledge in their professional knowledge-base. Since the combination of these two variables promote teacher effectiveness, the relation ... -
Investigating efl teacher's motivation towards web-based professional development in a turkish context
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Evidence suggests that motivation is among the most important factors for participation in web-based professional development (WPD) activities. My experience during online education that has driven this research. Up to ... -
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen çocuk grupları için hazırlanmış hikâye kitaplarının kalıp sözler açısından değerlendirilmesi: Yunus Emre Enstitüsü çocuk hikâyeleri dizisi örneği (A1-A2)
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İnsanlar ana dilini edinme sürecinden sonra ana dilinin kurallarını, yapısını, söz varlığını öğrenmeye başlar ve bu doğrultuda iletişim için gerekli olan becerileri kazanır. Ana dili konuşurları gibi yabancı uyruklu ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenmeye yeni başlayanlar için hazırlanmış ders kitaplarının kültürlerarası iletişim ve anlayış bağlamında incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Avrupa Konseyi tarafından 2001 yılında Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesinin (Common European Framework of Reference for Languages, CEFR) yayımlanmasının ardından yabancı dil öğretimi daha geçerli ve güvenilir bir ... -
Helikopter ebeveynliğin psikolojik yardım Almaya yönelik tutum ile ilişkisinde akılcı olmayan inançların aracı rolü
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, helikopter ebeveynlik tutumunun üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumları ile ilişkisinde akılcı olmayan inançlarının aracı rolünü incelemektir. Bu ilişkinin üniversite ... -
Effects of digital storytelling on listening skills of foreign language learners of english and their attitudes towards digital storytelling
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Developing language skills is the most important and most challenging phase in the language learning process. To improve the language skills, new techniques are being presented every day due to the belief of insufficient ...