Yazar "Demir, Ahmet" için Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education listeleme
-
Bilgin Adalı’nın çocuklara yönelik anlatılarında metinlerarası ilişkiler
Erdem, Cansın (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Metinlerarasılık, metinler arasındaki her türlü ilişkiyi ifade etmek için kullanılan bir kavramdır. Günümüzde metinsellik ölçütlerinden biri olarak kabul edilen metinlerarasılık, herhangi bir metnin kendinden önceki ... -
Ortaokul (5-8 sınıflar) Türkçe derslerinde şiir-hikâye ve manzum hikâye türünden metinler
Çat, Feray (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Çalışmamız çerçevesinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında MEB tarafından hazırlanan ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi ders kitapları ve çalışma kitaplarında bulunan şiirler, ‘şiir-hikâye’ ve ‘manzum hikâye’ bağlamında ... -
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi çalışma kitaplarında metinsel-aşkınlık
Cebeci, Tuba (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Çalışmada, 2016-2017 eğitim öğretim yılında MEB tarafından hazırlanan ortaokul (5-8. Sınıflar) Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinlikler/sorular metinsel-aşkınlık bağlamında incelenmiştir. Etkinliklerin ve soruların ... -
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitaplarında "metin türü farkındalığı"
Kıbrıs, Sıla (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Çalışmanın amacı, ortaokul (5-8. Sınıflar) Türkçe derslerinde, öğrencilerde geliştirilmesi beklenen ‘metin türü farkındalığı’nın yerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, 2018 yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı (TDÖP), ‘metin ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarindaki hikâye edici metinlerde çocuk özneler
Ilgın, İpek (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Türkçe eğitiminde öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla ders kitapları birer araç olarak kullanılmaktadır. Çocuklar, ders kitaplarındaki metinlerde karşılaştıkları kahramanlarla ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarında görsel okuryazarlık uygulamaları
Karaca, Okan Deniz (Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Teknoloji ve okuryazarlıktaki değişim ve gelişmeler 20. ve 21.yüzyılda dijitalleşmeyle birlikte hız kazanmış ve bu hız, eğitim alanına da çeşitli yönleriyle yansımıştır Görseller, artık hayatımızın her alanında ve her ...