Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
The impact of multiple intelligence tendencies and learning styles on the academic achievement of english language teaching students at university
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Learning is important and differences are valuable. Today’s understanding of
education is now aware of this value of difference and in the design process of education,
these differences are taken into consideration with ...
The relationship between critical thinking dispositions of prospective english language teachers and their levels of new media literacy
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The purpose of this study is to examine the relationship between critical thinking dispositions
of prospective English language teachers whose degree levels are 1st, 2nd, 3rd and 4th at Başkent
University and Ted University, ...
Özel ve resmi okul öncesi eğitim kurumları yöneticilerinin geri bildirim stratejilerinin incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
İnsanlar hayatları boyunca çeşitli örgütlerde yer alırlar. Bu örgütlerden biri ise okullardır. Okulların başarısını etkileyen faktörlerden biri yönetim diğeri ise iletişimdir. Çünkü iletişim aracılığıyla bireyler bilgi, ...
Mali eğitim sisteminde temel ve orta öğretimde denetim süreci
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, Mali’de Kayes, Koulikoro, bölgeleri ile Bamako Büyükşehirde denetim hizmetlerinde yer alan aktörlerinin, yönetici ve öğretmenlerin görüşlerini inceleyerek, Mali eğitim sistemindeki temel ve orta ...
Özel okullar arasında öğretmen hareketliliği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Türk eğitim tarihi incelendiğinde, özel okulların tarihi, oluşumları ve eğitim-öğretimde aktif rol almaları Osmanlı Dönemi’ne kadar uzanmaktadır. Osmanlı Dönemi’nden günümüze kadar gerek yapılan antlaşmalar gerek ise eğitim ...
Özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan özel okullarda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama ...
Examining the relationship between pre-servıce english language teachers’ perceıved level of self-assessment and self-efficacy in professional knowledge-base
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Being an effective language teacher needs both theoretical knowledge and practical knowledge in their professional knowledge-base. Since the combination of these two variables promote teacher effectiveness, the relation ...
Investigating efl teacher's motivation towards web-based professional development in a turkish context
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Evidence suggests that motivation is among the most important factors for participation in web-based professional development (WPD) activities. My experience during online education that has driven this research. Up to ...