Ara
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-10
Ortaokul 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerini ve matematik dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: cinsiyet ve sınıf düzeyi perspektifi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmada, ortaokul 6. ,7.ve 8. sınıflarda olan öğrencilerin cinsiyetlerine ve
sınıf seviyelerine göre orantısal akıl yürütme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Ayrıca, ortaokul 6. ,7.ve 8. sınıf öğrencilerinin ...
Evaluation of the reading texts in teenwıse 9: a textbook written in accordance wıth the new elt program of turkish national education
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study aimed to investigate the appropriateness of the reading texts in Teenwise 9
according to students' perspectives based on content, exploitability, readability, and authenticity
through a questionnaire and a ...
Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitaplarında "metin türü farkındalığı"
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Çalışmanın amacı, ortaokul (5-8. Sınıflar) Türkçe derslerinde, öğrencilerde geliştirilmesi beklenen ‘metin türü farkındalığı’nın yerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, 2018 yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı (TDÖP), ‘metin ...
İsveç'te yabancı dil olarak Türkce öğrenen yetişkinlerin dil ihtiyaçları analizi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmada, isveç Stockholm Folkuniversitetet Merkezi‟nde (İSFM) yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yetişkinlerin dil öğrenme ihtiyaçlarını belirlemek ve ihtiyaçların yaş, cinsiyet, eğitim gibi değişkenlere göre farklılık ...
Relationship between the attitudes towards internet usage ın english and english reading skills among secondary school students
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The application of Internet technology by various methods in learning English has become universal and inevitable in educational systems around the world. In this study, the aim was to evaluate the relationship between the ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi A1 düzeyinde kullanılmak üzere Türkçe konuşurların kullandıkları sözcük ve ifadelerin derlenerek bildirişim konuları altında sınıflandırılması
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Araştırmanın amacı: Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi’nde genel başlıklar altında önerilen 14 bildirişim konusu içinde, Türkçe konuşurların sıkça kullandıkları sözcük ve ifadelerden bir derlem oluşturmak; bu ...
Exploring the relationship between teachers’ mindset and their technology self-efficacy among the secondary school efl teachers
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Technology integration plays an integral role in the English language teaching
classrooms today, yet many factors other than having technical knowledge and accessing
to digital devices contribute to teachers' success at ...
Okul müdürlerinin gözünden mültecilerin eğitim sorunları: Gaziantep ili örneği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de bulunan Suriyeli çocukların eğitim alanında yaşadıkları sorunların yönetsel boyutlarını keşfetmek, eğitsel sorunlarını açığa çıkarmak ve bu yönetsel ve eğitsel sorunlara yönelik, eğitim ...
Okul öncesi eğitim ortamlarında çocuklar arası etkileşimde öğretmen rolü
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk döneminde çocuklar arası etkileşimde öğretmenin rolünün incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile şekillendirilmiştir. Araştırmanın çalışma ...
Lise okul yöneticilerinin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Keçiören ilçesi örneği
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Bu çalışma, özel ve devlet liselerinde görevli yöneticilerin değişime yönelik eğilimleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel yöntemle yapılmıştır. Bu araştırmada ...