Search
Now showing items 1-10 of 25
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen çocuk grupları için hazırlanmış hikâye kitaplarının kalıp sözler açısından değerlendirilmesi: Yunus Emre Enstitüsü çocuk hikâyeleri dizisi örneği (A1-A2)
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
İnsanlar ana dilini edinme sürecinden sonra ana dilinin kurallarını, yapısını, söz varlığını öğrenmeye başlar ve bu doğrultuda iletişim için gerekli olan becerileri kazanır. Ana dili konuşurları gibi yabancı uyruklu ...
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenmeye yeni başlayanlar için hazırlanmış ders kitaplarının kültürlerarası iletişim ve anlayış bağlamında incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Avrupa Konseyi tarafından 2001 yılında Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesinin (Common European Framework of Reference for Languages, CEFR) yayımlanmasının ardından yabancı dil öğretimi daha geçerli ve güvenilir bir ...
Helikopter ebeveynliğin psikolojik yardım Almaya yönelik tutum ile ilişkisinde akılcı olmayan inançların aracı rolü
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, helikopter ebeveynlik tutumunun üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumları ile ilişkisinde akılcı olmayan inançlarının aracı rolünü incelemektir. Bu ilişkinin üniversite ...
Effects of digital storytelling on listening skills of foreign language learners of english and their attitudes towards digital storytelling
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Developing language skills is the most important and most challenging phase in the language learning process. To improve the language skills, new techniques are being presented every day due to the belief of insufficient ...
PISA 2018 sonuçları temelinde ergenlerin iyi oluşunun psikososyal değişkenler açısından yordanması
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmada ergenlerin iyi oluşu ile ilişkili olduğu düşünülen yaşam doyumu, başarısızlık korkusu, özyetkinlik, ebeveyn desteği, okula aidiyet, öğretmen desteği, zorbalığa uğrama ve cinsiyet değişkenlerinin ergenlerin iyi ...
Özel okul öncesi eğitim kurumlarında veli beklentisi doğrultusunda okul imajı oluşturma
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
İmaj kavramının çıkışı sosyal psikolojiye dayansa dahi birçok disiplin bu kavramın gelişimine katkı sağlamıştır. Okullar; geçmiş, bugün ve geleceğin birleşimiyle karmaşık birer yapı olduğu için öğretmenlerin de çağdaş ve ...
The effect of model united nations conferences on secondary education students' attitudes and anxiety about speaking english
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to investigate the effects of Model United Nations Conferences (MUN) on students' English speaking anxiety and their attitudes towards English. MUN conferences constitute one of the most important ...
Libya Zawiya Üniversitesindeki ingilizce öğretim görevlilerinin iletişimsel dil öğretim yönteminin dilbilgisi öğretimindeki yeterliğine yönelik algıları
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
This study explores the perceptions of English language lecturers toward the effectiveness of using the Communicative Language Teaching (CLT) in teaching grammar at Zawiya University in Libya. A quantitative research design ...
Autonomy of english teachers with refugee students in their classes
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this research was to investigate the autonomy of English teachers with
refugee students in four different dimensions, which are teaching and assessment, school
management, professional development and ...
Havacılık meslek yüksekokulu ingilizce konuşma dersi için CEFR B1 seviyesiyle uyumlu bir izlence önerisi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this study is to design a syllabus for English Speaking II course at an aeronautical vocational school based on Common European Framework of Reference for languages (CEFR) criteria and tailored to the needs ...