Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Education
Toplam kayıt 96, listelenen: 21-40
-
Investigating pre-service efl teachers’ perceptions and conceptualizations of pragmatic competence and integration of pragmatics in efl teaching process
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)A review of related literature revealed that less attention was given to the importance of pragmatic competence in EFL contexts. Therefore, the present study seeks to contribute to the existing literature on pragmatic ... -
Türkçe ders kitaplarındaki yazılı anlatım etkinliklerinin metindilbilimsel yaklaşımla incelenmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bilimsel bilginin öğretim ortamlarına taşınması öğrenmenin etkililiği ve güvenilirliği açısından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda, dil öğretimi alanında yapılan çalışmaların dilbilime dayandırılması gerekmektedir. Bu ... -
Sendikalaşmanın okul iklimine yansımalarına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İnsanlar gerek öğrencilik dönemlerinde olsun gerekse çalışma hayatında olsun çeşitli örgütlerde yer alırlar. Okullar ve eğitim kurumları da bu örgütlerden biridir. Okullardaki eğitimin başarısı okulun sağlıklı bir yapıda ... -
Problems faced by english language instructors while teaching english online during the covid 19 pandemic
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)With the unexpected Covid -19 Pandemic, the educational institutions shut down and started distance education without any preparation made previously. Like many teachers, English language instructors also had difficulties ... -
Exploring the relationship between primary school efl teachers' emotional intelligence and tehir classroom management
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)One of the things that instructors struggle with the most is trying to control a classroom. The management of a teacher's classroom can be influenced by a variety of things. Along with many other aspects, a teacher's ... -
Karakter güçlerine dayalı akademik yılmazlık psikoeğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
(2022)Bu araştırmanın amacı, Karakter Güçlerine Dayalı Akademik Yılmazlık Psikoeğitim Programı’nın lise öğrencilerinin akademik yılmazlık düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma modeli olarak deney ve kontrol gruplu yarı ... -
Fiziksel programlama aracı destekli programlama öğretiminin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerine ve özyeterlik algılarına etkisi
(2022)Bu çalışmanın amacı, fiziksel programlama aracı destekli metin tabanlı programlama öğretiminin ortaokul öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerine ve özyeterlik algılarına etkisini incelemektir. Karma araştırma ... -
The investıgation of teachers' attitudes towards the use of songs in developing vocabulary for young learners in elt classes
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The English language has dominated as a global language during history. Undoubtedly, it is one of the most commonly used languages in the whole world until today. English has mainly taken this place due to political and ... -
Assessing preservice english teachers 21 st century skills
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Teacher education of English language in the 21st century is facing many new challenges. The present study assessed the level of skills of the 21stcentury of the preservice teachers and explored whether there is a statistically ... -
Examining the relationship between foreign language enjoyment and public speaking anxiety among the Turkish efl learners
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)With the increasing of students who like to learn English language as English foreign language, it is necessary to discover the difficulties which may affect negatively on learning process, for example, speaking, feeling ... -
A case study: Bilingual children's code-switching mechanisms
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The present study is a case study that discussed the code-switching mechanisms of four Libyan bilingual children. It attempted to figure out the reasons that lie behind this linguistic behavior, in addition to highlighting ... -
Romantik ilişkiler bağlamında bilişsel çarpıtmalar ve reddedilme duyarlılığı arasındaki ilişkide bilinçli farkındalığın aracı rolü
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada reddedilme duyarlılığı ile bilişsel çarpıtmaların ilişkisinde bilinçli farkındalığın aracı rolü incelenmiştir. Araştırmaya 246 kadın ve 176 erkek olmak üzere toplam 421 kişi katılmıştır. Çalışmada belirtilen ... -
Exploring the metacognitive awareness level of efl instructors
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The main aim of the present study is to explore the metacognitive awareness level of EFL instructors. To this end, it also aims at examining whether there is a significant difference in the metacognitive awareness level ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde (A1-A2) yazma sorunlarının incelenmesi (Başkent Üniversitesi BÜTEM, Gazi Üniversitesi TÖMER Ve SDEM örneği)
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Toplumlarda yabancı dil öğrenme ihtiyacı; diğer toplumlarla ekonomik, siyasi, kültürel, sanatsal vb. birçok sebeple etkileşim halinde olma sonucu her gün giderek artan bir ihtiyaç olmuştur. Türkçenin yabancı dil olarak ... -
Kuram ve uygulama bağlamında okul-fakülte işbirliği sürecinin değerlendirilmesi
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitim fakültelerin nitelikli insan gücü yetiştirme, araştırma yaparak bilime katkı sağlama gibi görevlerinin yanı sıra, toplumun ihtiyaçlarına karşılık verme, bilgi üretme ve çeşitli kurumlarla işbirliği içinde olma ... -
Perceptions of pre-service teachers on using literature as an authentic text in english language teaching classes
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The main purpose of this study is to explore the perceptions of prospective English language teachers about using literature as an authentic material in language teaching courses, and their perspectives towards literature ... -
Occupational anxiety of efl teachers: a case study in Libya
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Some EFL teachers may feel occupational anxiety which might have a negative impact on their ability to learn and teach. However, little is known about Libyan EFL teachers’ occupational anxiety. The main aim of the present ... -
Self-directed learning among tertiary level efl learners- a case study at a private university in Turkey
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of the study was to investigate the self-directed learning skills of university students studying at the English Language School at a private university in Ankara, Turkey. As for the participants, they were students ... -
Efl instructors’ perceptions of student engagement and their use of student engagement strategies in blended learning
(Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aimed to understand EFL instructors’ perceptions of student engagement and their use of student engagement strategies in blended learning in a preparatory school in Turkey. Moreover, the study also aimed to find ... -
Teacher Competencies for Differentiated Instruction Approach
(2022)Differentiated instruction is an approach ensuring the fairness in education. Therefore, it is a professional responsibility of teachers to differentiate the instruction. In this study, it is aimed to specify the competencies ...