Okul öncesi öğretmenlerinin sanat eğitimine yönelik tutumlarını belirlemek üzere ölçek geliştirme çalışması
Abstract
Günlük eğitim programında, çeşitli etkinlikler yoluyla çocuklar için öğrenme
deneyimleri sağlanmaktadır. Bu etkinliklerden biri sanat eğitimidir. Sanat eğitimi, bireyin
estetik bir bakış açısı kazanmasına, çevreye duyarlı olmasına, duygularını ve düşüncelerini
çeşitli şekillerde ifade etmesine, içinde yaşadığı dünyayı daha iyi anlamasına imkân sağlayarak
iletişim becerilerini geliştirmesine yardımcı olmaktadır. Çocuklar sanat eğitimi yoluyla
karşılaştıkları sorunları görmeyi ve bunları yaratıcı güçlerini kullanarak çözmeyi öğrenebilirler.
Bu durumda okul öncesi öğretmenlerinin, çocukları yaratıcı sanatlarla çalışmaya ve bu yönde
programlar yaratmaya teşvik etmek için gerekli çevre düzenlemelerini yaparak çocukları sanatın
her alanına teşvik etmesi, desteklemesi ve yönlendirmesi oldukça önemlidir. Bu nedenlerle bu
araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin sanat eğitimine ilişkin tutumlarını ortaya koymak için
tutum ölçeği geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma kapsamında sanata yönelik tutumların
tespit edilebilmesi amacıyla geliştirilen Sanat Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği’nin, hem eğitim
hem de sanat alanlarını ele alması bakımından, alana katkı getireceği düşünülmektedir.
The daily education program provides children with learning experiences through various
activities. One of these activities is art education. Art education helps the individual to develop
an aesthetic point of view, to be sensitive to the environment, to express his feelings and
thoughts in various forms, and to improve communication skills by providing a better
understanding of the world he lives in. Children learn to see the problems faced by creative
forces through art education and find ways to solve them. In this case it is essential that preschool
teachers encourage, support and direct children in every way by making the necessary
environmental arrangements to encourage children to work with creative arts and create
programs in this direction. This research is the development of attitude scale to reveal attitudes
of pre-school teachers towards art education. It is thought that the attitude scale towards the art
which will be developed in order to determine the attitudes towards the artificial within the
scope of this research will contribute to the field in terms of addressing both education and art
fields.