Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorElaldı, Faruk
dc.contributor.authorKale, Süleyman Alper
dc.date.accessioned2019-02-22T06:54:38Z
dc.date.available2019-02-22T06:54:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11727/2994
dc.description.abstractThe road wheels are special support elements which are used between vehicle and tracking system in self-propelled howitzers and tanks. In this study, road wheels that are produced by aluminum alloy material used in T-155 Firtina Howitzer were numerically analyzed and experimentally tested by using pre-determined loads. For the fatigue analysis, the minimum static load per wheel was determined based on total weight of the vehicle and the maximum static load was determined from stress analysis. Fatigue tests were performed on the test specimens that were manufactured according to ASTM standard from the selected area on the road wheel. The internal structure of the fatigue test samples was observed by different NDT methods to determine any fatigue or fracture initiation. In this way, numerical stress and fatigue analysis of the aluminum road wheel and the real-time fatigue test were performed and the type of fatigue characteristic was examined. By performing all of these, it was aimed to determine the fatigue life of the existing configuration of road wheel model to be exposed to extremely high loading conditions and to show that aluminum alloy road wheels would be a good candidate to steel ones in the perspective of weight savings and required fatigue life. Portör tekerleri kundağı motorlu obüsler ve tanklarda kullanılan palet ile araç arasında bulunan özel bir destek tekeridir. Bu çalışmada T-155 Fırtına Obüsünde kullanılan alüminyum alaşımlı malzeme ile üretilen portör tekerinin üzerine etki eden minimum statik yük aracın toplam ağırlığından ve maksimum statik yük ise yapılan sayısal gerilme analizi hesaplamasından bulunmuştur. Bulunan gerilme değerleri kullanılarak özel üretim yöntemiyle imal edilmiş alüminyum portör tekerinin malzeme olarak nasıl bir yorulma karakteristiği göstereceği sayısal ve deneysel olarak test edilmiştir. Portör tekeri üzerinde tespit edilen bölgeden alınan ve ASTM standardına göre üretimi yapılan test numuneleri üzerinde deneysel yorulma testleri yapılmıştır. Yorulma testi yapılmış numunelerin içyapısı incelenerek, herhangi bir yorulma veya çatlak başlangıcı olup, olmadığı gözlemlenmiştir. Böylece alüminyum malzemeden imal edilmiş portör tekerinin gerilme ve yorulma analizleri ile gerçek zamanlı yorulma testi deneyi yapılarak nasıl bir yorulma karakteristiği göstereceği ortaya çıkartılmıştır. Bu çalışmada, katı model geometrisi ve seçilen alüminyum alaşım malzemesinin plastik deformasyon özelliklerine bağlı olarak nihai konfigürasyona ulaştırılan bir modelin maruz kalacağı yük aralığında yorulma ömrünün tayin edilmesi ve alüminyum alaşımından yapılmış portör tekerleklerinin aynı yük koşullarında daha hafif ve yorulma direncine sahip aday portör tekerlekleri olduğunu gösterilmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBaşkent Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSelf-propelled howitzeren_US
dc.subjectAluminum road wheelen_US
dc.subjectFinite element methoden_US
dc.subjectStress analysisen_US
dc.subjectFatigue analysisen_US
dc.titleStress and fatıgue analysıs of road wheels made by al 2014-t6 for self-propelled army platformsen_US
dc.typemasterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster