dc.description.abstract | Teknolojinin gelişmesiyle birlikte günümüzde medya araçlarının kullanımı oldukça
yaygınlaşmıştır. Geçmişte yalnızca radyo ve TV gibi araçlarla sürdürülen kitle iletişimi,
günümüzde İnternet ve Bilgi İletişim Teknolojilerindeki gelişmeler sonucunda birçok
platformda yaygın olarak sürdürülebilmektedir. Bu gelişmeler turizm tanıtım
çalışmalarında da teknoloji kullanımını yaygın hale getirmiş ve tanıtım videoları, reklam
ve tanıtım kampanyaları açısından önemli birer araç haline gelmiştir. Bu çalışmada turizm
tanıtım videolarının destinasyon imajı üzerindeki etkisini irdelemek ve iletişimde etki
paradigması açısından bir değerlendirme yürütmek amaçlanmaktadır. Etki paradigmasının
temel alınmasındaki neden, videonun turistik satın alma davranışına ne ölçüde etki
edebileceğinin tartışılabilmesidir. Bu doğrultuda “Turkey: Home of Turquoise” videosu
seçilmiş ve odak grup görüşmeleri kapsamında değerlendirilmiştir. “Turkey: Home of
Turquoise” videosunun Lasswell’in genel iletişim modeli kapsamında Propaganda teorisi
açısından işlevselliğinin de tartışıldığı çalışmada öncelikle kavramsal ve kuramsal çerçeve
literatür doğrultusunda sunulmuştur. Veri toplama sürecinde odak grup görüşmesi yöntemi
kullanılmıştır. Odak grup görüşmelerine dahil edilen katılımcılar kartopu örnekleme
yöntemiyle seçilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle
yorumlanmıştır. “Turkey: Home of Turquoise” videosu genel anlamda başarısı kanıtlanmış
bir video olmasına rağmen çalışma bulguları sonucunda muldisipliner bakış açısından
dikkat çekici bazı noktalar ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda; gelecek çalışmalara fikir
sunulabileceği düşünülen öneriler çalışmanın sonucunda sunulmuştur.
With the development of technology, the use of media tools has become quite common
today. Mass communication, which was carried out only with tools such as radio and TV
in the past, is now widely maintained in many platforms as a result of the developments in
Internet and Information and Communication Technologies. As a result of these
developments, the use of technology has become widespread in tourism promotion
activities and promotional videos have become an important tool. In this study, it is aimed
to examine the effects of tourism promotion videos on destination image and to carry out
an evaluation in terms of the paradigm of effect in communication. The reason behind the
evaluation of media effect is that it can be discussed to what extent the video may affect
tourist’s buying behavior. Accordingly, the video “Turkey: Home of Turquoise” was
selected and evaluated within the scope of focus group discussions. The data obtained in
the focus group interviews were interpreted by descriptive analysis method. In this
interpretation process, the functionality of the video “Turkey: Home of Turquoise” was
discussed within the scope of Lasswell's general communication model in terms of
Propaganda theory. In the study, firstly, the conceptual and theoretical framework is
presented in line with the literature. Focus group interview method was used in the data
collection process. Participants included in the focus group interviews were selected by the
snowball sampling method. The data obtained from the interviews were interpreted by
descriptive analysis method. Although the video “Turkey: Home of Turquoise” is a proven
success in general terms, it draws attention that there are certain deficiencies as a result of
the study findings. Suggestions for eliminating these deficiencies and presenting ideas for
future studies are presented as a result of the study. | en_US |